Welcome to

Welcome to

Monday, August 2, 2010

Härligt, vi känner igen oss.......bra eller?

Vi började matchen igår med en aning yngre uppställning, dvs JET fick chansen, Vela från start, Frimpong och Wilshere också. Det såg ok ut. Frimpong kan bli något, bättre än fucking Denilson. Wilshere är något speciellt men behöver tid och erfarenhet. JET räcker inte till för mig och bör lånas ut eller inse att hans plats är reservlaget. Vela har väl alltid varit ok men för lagom för att få ordentligt med speltid och på så sätt aldrig blommat ut. Borde väl var sista chansen för honom i år.

Hur som heslt trummade vi på bra och det rann in ett mål Vela efter en felträff av Walcott. Sagna chockerade världen genom att göra mål och så småningom stänkte Nasri in en boll. Nasri som så klart som ett svar påmin hyllning igår naturligtvis var ganska medioker igår. Liksom resten av Arsenal sista halvtimmen. Det är förvånande att Wenger tar så lätt på att man nästan tappar 3-0. Visst är det träningsmatch, men det är också precis så vi brukar göra i tävlingsmatcher också. Så istället för att vifta bort det borde han kanske funera på varför det är så lätt att ta igen en solklar ledning mot oss.

Wenger säger att framgången för Wilshere och Frimpong hindrar honom att handla mittfältare. Ok, jag visste inte att vi jagade mittfältare men fine. Låt Frimpong spela nån match och använd Wilshere som joker. Helt ok för mig. Men skit i mittfältarna och köp en målvakt och en eller två mittbackar. Koscielny bommade en tackling igår som ledde till 3-1 tror jag och i förgår missade han markering på Pato. Jag tror inte Koscielny är redo för Premier League. Och jag är inte övertygad om att Djorou varken håller fysiskt eller kvalitetsmässigt för att vara 1:a val i Arsenal. Jag vill ha in en klockren och ordinarie mittback. Det är med visst hopp man läser att Wenger vill ha in en eller två spelare. Hoppas bara han kommer till skott snart.

För övrigt är det ju trevligt att vi vann Emirates Cup men den är å andra sidon skräddarsydd för oss att vinna så det är relativt ointressant. Tydligen så kommer inte Van Perise eller Fabregas spela nästa helg heller vilket är lite trist. Van Perise har jag viss förståelse för, han var skadad länge förra året och spelade nästan hela VM-turneringen. Cesc spelade sådär 35 minuter på hela VM och borde vara fräsch nog att köra igång direkt. Men men....vad vet jag. Oroväckande är dock att Song fortfarande är skadad. Det ger ju vibbar åt att fucking Denilson kan ha en roll mot Liverpool. Frimpong hellre men det kan jag inte tänka mig att Wenger gör.

Annars finns det bara en del skrivet om transfers men inga nyheter så jag utelämnar det området. Namn är oviktigt, men behovet är stort.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment