Welcome to

Welcome to

Wednesday, August 4, 2010

Preview eller inte......

Egentligen hade jag tänkt att den här veckan och nästa skulle ägnas åt att diskutera spelare och att göra en preview på årets upplaga av Arsenal. Men jag kan inte förlika mig med tanken på att vi är färdiga med laget och har därför svårt att tänka i banorna kirng hur laget står sig. Man kan i för sig utgå ifrån att mittfält och anfall är klart om man kunde börja utvärdera de lagdelarna. VIlket jag får fundera på tills imorgon. I Arsenals fall kan man nog anta att man får koppla ihop mittfält med anfall då spelare som Rosicky och Nasri är mittfältare men nästan alltid spelas på andra postioner som är mer att betratkta som anfallspostioner. Klart är att Walcott antagligen får alternera med Rosicky på sin högerposition. Vilket för mig gör den en aning försvagad. Kanske kan man tänka sig att Chamakh eller Van Persie även spelar där ibland. Men som vi såg förra året så var det inget lyckat experiment att köra Bendtner där ute. Chamakh har jag sett för lite för att veta om han passar som högerytter, att RvP gör det vet vi fast samtidigt kan det diskuteras om det inte är slöseri eftersom han är ganska grym som central också. Nåväl. Mer om det en annan gång.

Det finns en del aggresiva rykten om den bosniska backen Spahic vilket jag inte rikigt kan förlika mig med. Han är 29 och har under större delen av sin karriär suttit på bänken. Han har i snitt sedan 2006 spelat 15 matcher per säsong och är för närvarande i Montpellier. Känns inte som den gigant vi är ute efter i Arsenals backlinje. Men Wenger kanske anser att Vermaelen är giganten kompletterad med Djorou och Kos. Sedan kan vi krydda med en van bänkspelare som Spahic. Jag är inte övertygad men det är bättre än ingenting. Som vanligt tänker väl Wenger att istället för att lägga 15m£ på en hyfsad Cahill kan han lägga 5m£ på en hyfsad utlänning. Rätt tänkt ekonomiskt men samtidigt är det en teori som fallerat rätt kraftigt på senare tid.

Vi har en del fringe-players som kanske börja lånas ut. Watt hamnar i Leeds, Simpson eventuellt till Bristol, JET, Randall och några till ser kanske inte heller så stora möjligheter till spel och borde kanske se sig om eventuella lösningar.

Hörs imorgon

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment