Welcome to

Welcome to

Sunday, August 15, 2010

Wenger forever + inför Liverpool

In the last four, five years we have gone for a young team, to bring them up, while we built the new stadium and I believe we have managed quite well to stay in the top four. But we need to deliver trophies now.

Wenger stannar alltså karriären ut i Arsenal. 2014 är året då han antagligen lägger av. Han kan ju såklart få sparken men i Arsenal med den postitionen Wenger har kan jag inte tänka mig det. Citatet ovan är förhoppningsvis startskottet för en ny era. Men då krävs pengar och spelare.

Det kommer mer imorgon om vad jag tycker om Wenger och nytt kontrakt.

Nu Livepool.

Borta på Anfield är alltid en mycket mycket svår match. Arsenal har inte bästa laget att ställa upp med och därför ska vi närma oss dagens uppgift med stort allvar. Risken är stor idag att vi får är dålig start och jag hoppas ödmjukt på ett oavgjort resultat. Noggrannhet och ett extremt hjärta kan ge oss mer och mer behöver vi. Ligan är tuff. Spurs var mot all förmodan bra igår och City med sitt monsterlag hade tur som kom från White Cunt Lane med 1 poäng.

Hur vi ska spela är nästan omöjligt att veta. Wenger har sagt att den målvakt som spelar idag är den som ska betraktas som 1:a val. Intressant. Det måste bli Almunia.

Laget:

                    Almunia
Sagna-Koscielny-Vermaelen-Clichy
                    Diaby
                Cesc-Nasri
     Walcott               Arshavin
                  Chamakh

Jag tror Wenger spelar Cesc. Han är vår kapten, han har mycket att bevisa och vi spelar mot Liverpool på Anfield. Kaptenen behövs. Jag tror dock att RvP får vila. Dels för att han går sönder så mycket och för att ge Chamakh en rejäl chans att visa vad han går för. Det som är osäkrast idag är den defensiva mittfältspostionen och mittbacksplatsen. Vem spelare defensiv? Diaby, Song, Frimpong, den*lson? Jag vet inte. Det andra osäkra kortet är Kos. Kos som ska spela sin debut mot Torres, mot Gerrard, mot Joe Cole. Det är en tuff utmaning. Hela matchen är en tuff utmaning.

Nu gäller det!!!!

GUNNERS!!!!!!

//swearse

2 comments:

  1. Varför vill du alltid att Walcott ska starta? Han känns inte som mer än en supersub imo.

    ReplyDelete
  2. vad händer med bloggen?

    ReplyDelete