Welcome to

Welcome to

Tuesday, August 10, 2010

This is it

Okej

Jag hade en stund i dag då jag övervägde att skita i bloggen, anledning, ja......jag är trött på det. Jag är framförallt trött på att alla har sett innan säsongen start i snart 6 år att Arsenal inte kommer att slåss om titlar. Laget är helt enkelt inte tillräckligt bra. Och min frustration hade inte varit så stor om det hade varit så att vi var ett lag som inte kunde köpa bra spelare. Jag är tvärtom glad över att vi inte beter oss som Real Madrid, City eller som Chelsea gjorde förr, men enkla, bra och nödvändiga förstärkningar behövs i Arsenal och Wenger verkar skita i det helt enkelt. Det finns ingen annan vetig förklaringing. Han är ju inte dum, han inser ju att laget inte är starkt nog.

Dock har jag funderat under eftermiddagen och kommirfram till att det är just detta det handlar om. Att ligga i skiten men ur skiten börja hoppas, börja se ljusglimtar och ana möjlighter i det som ser hopplöst ut. Så jag tänker göra det, jag tänker kämpa på lite till. Jag tänker kriga in i det sista och jag tänker envisas med att Arsenals trevliga fotboll kan bli hur bra som helst. Jag kommer fortsatt att hoppas på att Wenger inser problemen och handlar ordentligt de sista 3 veckorna. Med ordentligt menar jag inte då många och de spelare vi behöver. Framförallt en målvakt och minst en mittback av högsta kvalitet.

Ok, vi säger så. Imorgon garanterar jag en preview och en genomgång av laget.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment