Welcome to

Welcome to

Sunday, November 22, 2009

Aj, aj aj, det sket sig

God morgon

Behöll vi momentum? -Nej
Fans glöden? -Nej
Fanns energin? - Nej
Vann vi? -Nej

Okej. Jag tänker inte kapa laget för kollar vi spelare för spelare så har det sina förklaringar.
Almunia- Gjorde inga fel, lite fast på sin linje men det är han alltid
Sagna- spelade 120 minuter i onsdags +match i lördags
Gallas- Samma som Sagna
Vermaelen - 2 landskamper i benen
Traore- Vad kan man förvänta sig av killen, 3:e valet på v-backen och matchotränad.
Song- bra igår
Fabregas-Föröskte , försökte var frustrerad och försökte
Ramsey- saknar lite rutin och även han splat matcher i veckan
Rosicky- Matchotränad och fullständigt värdelös igår
Nasri- Matchotränad och fullständigt värdelös igår
Eduardo- Borde gjort mer men har inte en roll där han ska skapa på egen hand.

Okej, sammantaget har vi ett matchotränat och slitet Arsenal på banan mot ett hungrigt och utvilat Sunderland utan direkta landslagsmän. Det visade sig tydligt igår. Det är jävligt synd att vi får den här förlusten nu. Slår vi inte Chelsea nu på söndag finns risk att spelarna börjar tvivla och då får vi sikta på topp fyra istället för att hänga med i toppen. Jävligt synd är det.

Det är också oroväckande att Rosicky och Nasri var så ofantligt dåliga. de borde ha så mycket spring i benen att de gav allt i 60 och sen tvingas byta. Nasri var inte alls bra jämte Cesc på mitten. Jag är rädd att jag kan ha haft fel hela tiden, tänk att vi saknade Diaby. Jag trodde aldrig att jag skule säga detta. Jag hoppas verkligen de kan rycka upp sig. Om Rosicky spelade som igår vill jag inte att han skriver nytt kontrakt. Om nån har statistik på bolltoucher av honom vill jag gärna se den. Jag tror inte han hade bollen 10 gånger igår. Och han var inte till hjälp för någon.

Ja, gubbar. Det är dags att ta på sig blåstället som supporter. Vi står inför en utmaning nu. Både vi och spelarna. En litet vågläge där säsongen går mot en vändpunkt. Förlust mot Chelsea och de är 11 poäng framför. Då får vi snegla bakåt i första hand.

Men men, först ska CL-avancemanget spikas på tisdag. Jag hoppas Nasri, Walcott, Vela, Rosicky och Eduardo får chansen att sepal in sig lite. För med de skador vi har måste åtminstone några av dessa vara på topp om Chelsea ska besegras.

Gunners!!!

//swearse

No comments:

Post a Comment