Welcome to

Welcome to

Friday, November 13, 2009

Nu är det fredag och helg utan fotboll

På Arsenal.com gör man sitt bästa för att hedra intresset för landskamperna. Ska Frankrike klara? Nej, ja, vem vet. Vem fan bryr sig? Jo, antagligen halva Arsenal eftersom vi är en löksoppe-legion. Ok fine. Men jag bryr mig inte om Frankrike. Jag bryr mig inte om Arsenal var en långtbortistan-legion. Jag håller på Arsenal Football Club. En engelsk klubb i Premier League. Sen vem som spelar och var han kommer ifrån är för mig ointressant.

Idag på morgonen finns det absolut zip att prata om, ingenting.

Det finns ingen större anledning för mig att sitta här och hitta på aktuella frågor kring Gunners. Visst finns det mycket att prata om. Vi kan diskutera Kroenke men ingen vet vad han vill. Vi kan traggla laguppställningar men det görs tillräckligt redan. Vi kan fundera på huruvida detta blir Wengers år och hämnd på alla som skrattat åt honom. Jag kan gotta mig åt att min gode väns Liverpool-hybris äntligen har drabbat honom. Jag kan gotta mig åt att Fergusons stora käft äntligen gav lite resultat även om jag aldrig har förstått vad man får ut av att sätta en tränare på läktaren. Ska man straffa en tränare ska man sätta honom i en cell utan kontakt med omvärld och spelare och låte laget spela 2 matcher. Det är straff. från läktaren styr de allt på samma sätt ändå. Ni ser hur vi gör. Wenger viskar några ord till Rice som rusar upp och vrålar meddelandet över halva England. Nej, läktarstraff är inte kännbart. Men dock bra att gubben fick lite skit för en gång skull.

Okej. Hörs imorgon

Gunners!!

//swearse

1 comment:

  1. Gräv fram lite om hur det går med att förlänga Eduardo och Rosickys kontrakt?

    ReplyDelete