Welcome to

Welcome to

Monday, November 30, 2009

Nu ser det ut som vanligt

Med risk för att vara överdrivet bitter, med risk för att bli anklagad för att måla fan på väggen och med risk för att bli kallad ilojal skriver jag denna blogg.

Jag har under hela hösten blivit kallad för pessimist när jag inte höjt Arsenal till skyarna. Själv har jag kallat mig realist och "knäpp på näsan". Vem har rätt? Vi har mött 3 lag i år av kvalitet: United, City och Chelsea. Vi har förlorat alla 3 plus fadäsen mot Sunderland. Kontentan är att vi inte är bra nog. End of story.

Vi hade inte en chans mot Chelsea. Terry och Caravalho tycker antagligen det är jobbigare att möta West Ham än att ställas mot Eduardo. Vårt mittlås är på intet sätt något lås längre. 18 mål på 13 matcher är inte låst. Arshavin har tappat all gnista. Att missa ett öppet mål som igår är bara slarv. Han hade en halv dag på sig att slå bollen imål ändå hinner nån annan täcka skottet. Latröv!!!!

Walcott får inte ut nånting, Vela kommer ingenstans, Fabregas försöker men har inga vettiga alternativ. Vi är små, vi är klena och det leder ingen vart. Vad ska vi göra nu då? Titta neråt? Ja, absolut. Topp 4 börjar kännas som det huvudsakliga målet i år igen. Wenger har sagt att detta är vårt år. Nej, tydligen inte Wenger. Rannsaka nu dig själv. Annars hoppas jag Gazidis eller någon annan i klubben gör det. Alla utan Wenger ser att vi inte har tillräckligt stark trupp för att konkurrera. Visst har vi skador, men vadå? Det har alla emellanåt och vi måste kunna ha bättre backup än detta. Igår var bara en enda lång tragisk upplevelse utan ett minsta hopp. För att jag ska lyfta nu behöver jag övertygas om att Arsenal har vad det krävs. Jag var tveksam innan säsongen, det väcktes ett visst hopp men det är borta igen nu. Jag älskar Arsenal. Men vi kan inte fortsätta gå plus 50 miljoner pund varje år och inte vara nära att utmana om titlar. Det måste kunna göras på andra sätt. Wenger borde se att varken Eduardo, Vela eller Walcott kan ersätta Van Persie. Wenger borde ge Arshavin en med piskrapp och tala om för ryssen att antingen spelar han på topp eller kan han dra. vi har ingen glädje av toppspelare som inte bryr sig och spelar på 80 %. Du kan han spela i Dubai eller USA.

Jag tror många känner såhär idag. Och framförallt tror jag att spelare som Fabregas känner såhär idag. Är Wengers "projekt" verkligen så mycket viktigare än vår stolthet som storklubb. Ska vi aldrig få gå med raka ryggar och känna att vi åtminstone gör allt för att vinna. Jag är bruten och bitter. Men jag är fortfarande en Gooner.

Gunners!!

//swearse

2 comments:

  1. Tack för ett jävligt bra inlägg!
    Äntligen någon som känner precis som jag.

    ReplyDelete
  2. man luras av sin egna optimism så man tänker inte på det sättet som du gör och det blir jävligt uppenbart när man ser på denna matchen. Men utan att bli halshuggen så måste man tänka seger för gör man inte det så är det ganska självklart hur det hela blir, Det var inte många i Arsenal igår som trodde på en vinst. Den enda som hade gnistan i ögonen igår var Fabregas och fällde nästan en tår när han sprang runt på planen som verkade va den enda som ville framåt?

    ReplyDelete