Welcome to

Welcome to

Wednesday, November 25, 2009

Job done - Gibbs out

Visst är det konstigt. Först trodde vi Gibbs var borta med en fraktur. Sen är han inte det utan kommer tillbaka direkt. Första matchen han spelar efter detta får han en fraktur. Ödet är verkligen obevekligt när det gäller våra skador. 3 månader är han borta i alla fall. Alttså inget VM för honom och antagligen inte mycket mer Arsenal i år. Skynda dig tillbaka Clichy.

Nåväl. vi vann igår. Föga imponerande men fullt tillräckligt. Anmärkningsvärt vara att Denilson var otroligt bra och jag viker mig för mina egna tidigare åsikter och anser numer att han ska spela jämte Fabregas på söndag. Istället för Ramsey som är föga stark defensivt. Denilson är en tvåvägsspelare och Song behöver hjälp mot Chelsea. Vänsterbackspositionen oroar dock. Vi kommer att ha en besvärlig Joe Cole, Anelka eller Kalou mot vår back där. Jag föreslår att vi spelar Sagna som vänsterback och Eboue högerback. Eboeu som för övrigt är en fantastisk högerback och jag förstår inte varför han inte spelar där oftare. Sagna har klart dalat och är enligt mig omkörd av Eboue. Bara han inte spelar i front three.

Annars är det inte mycket att säga om igår. Vi vann. Bra första halvlek sedan slog vi förståndigt av på takten. Jag hoppas verkligen Wenger vet vad han gör med Cesc. Vår lille ledare spelar alltid och hela matcher, orkar han verkligen detta. Slit inte ut honom Wenger.

Nu är vi vidare, Liverpool är ute. Dags att ladda för Chelsea.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment