Welcome to

Welcome to

Sunday, November 29, 2009

Inför Chelsea

Ja, vad ska man säga.

Ni skiljs agnarna från vetet. Make it or break it. Titel eller ingen titel. Topp eller nästan topp. Mycket är det som står på spel idag. Ära, pengar, tilltro, framtid, titlar, heder, Wenger. Inte för att Wenger sitter illa till på något vis men det är i dessa matcher hans system och policy sätts på prov.

Det är oerhört svårt att se hur det ska gå i matchen. Ibland har vi boll och attackerar men förlorar ändå. Ibland har vi varit hårt pressade men kontrat in en boll. Jag vet inte vad jag föredrar. Vinst framför allt.

Vilka ska spela. Ja, Wenger sa på presskonfan att vi har 3 vänsterbackar, 2 är skadade så alltså spelar den 3e. Det är ju Traore som spelar i så fall. Såtillvida han inte ser honom som mittfältare och spelar Silvestre. Jag föredrar Sagna eller Eboue. Men hellre Silvestre än Traore i denna matchen. Kanterna blir avgörande för att försvara oss och Silvestre är mer försvarare än Traore.

Jag hoppas också Denilson spelar istället för Ramsey. Varför? Jo, Denilson är 7 gånger bättre positionsspelare än Ramsey. Spelar Ramsey måste Fabregas hela tiden ha ett öga bakåt för att se om Ramsey har koll. Ramsey är kanske bättre fotbollsspelare men Denilson klarar matchen bättre. Uppåt kan det bara bli 3 spelare som jag ser det. Ashavnin-Eduardo-Nasri. Varken Walcott eller Vela har något som helst tänk bakåt medan både Nasri och Arsha kan ta sig hem vid behov. Arshavin har förhoppningsvis rykt sig ur sin koma från Rysslands fiasko. Han får nästan en mille i veckan av Arsenal så det är faktiskt bra att gå in och göra jobbet. Annars kan han dra åt helvete ärligt talat. Jag gillar honom men det finns gränser hur uppfriskande "rysk" man får vara.

Så här kommer vi att spela:
                Almunia
Sagna-Gallas-Vermealen-Traore
                  Song
           Cesc-Denilson
     Nasri                  Arshavin
                Eduardo

Med förbehåll för att Wenger kan chocka med Rosicky, Eboue eller/och Ramsey.

Nu är det till att hålla i sig, dra ödmjukheten till sig och förlita sig på vårt Gunners. Idag är den viktigaste matchen sen semi mot Manure. Och det var inget vi gärna vill komma ihåg. Jag är uppriktigt nervös och har allmänt svårt att samla tankarna kring dagens match. Men det är stort, riktigt stort och riktigt viktigt.

Gunners!!

//swearse

2 comments:

  1. jag förstår ditt tänk på startelvan men vill vi gå för 0-0 eller för seger på VÅR hemmaplan? det är inte genom att sätta in en defensivt stark elvan som man skiljer agnar mot betet i dessa matcherna, det är det laget som vågar mest som vinner. sen måste mna såklart tänka på defensiven annars borde man skjutas på plats men att ha 4 innermittfältare inne samtidigt? Arshavin och nasri vill spela sista tredje delen men ingen gör speciellt mycket löpningar i djupled. Arshavin löper mkt ja men han har ju sprungit långt ifrån så mkt i djupled som han gör i ryssland. självklart att Arshavin ska spela tycker jag men nasri får tyvärr försättas på bänken och in med en av ungtupparna Vela/Walcott

    ReplyDelete
  2. Jag tror på swearse's uppställning. Jag ser hellre Vela och Walcott komma in sista 20 minutrarna. Med dom bytena kommer vi få in riktigt mycket fart i laget och kontra livet ur deras backlinje. Eller eventuellt trycka ner deras lag då de blir rädda för deras snabbhet.

    /dave

    ReplyDelete