Welcome to

Welcome to

Tuesday, November 3, 2009

Tisdag och CL är på väg

Man väntar ju sådär litegrann på Wengers presskonferens idag. Vem är hel, vem är skadad, vem har han man sig på podiet. För killen på podiet brukar alltid spela. Eboue satt där och spelade, Gibbs satt där och spelade. Så intressant är det. Men mer om det imorgon när den varit och vi tar oss ann AZ igen.

Det går runt en story om Almunia och att hans "petning"/"sjukdom" egentligen beror på att hans frus mamma gått bort. Det är ju inget man ifrågasätter men det skulle i så fall betyda att alla diskussioner kirng en eventuell petning av Almunia egentligen aldrig varit aktuell. Intressant på så vis men all lycka och välgång till Manuel och hans familj.

Fabregas uppmanar till "killer instinct" och menar att det är kul att vinna med 4-5 mål varje match men att man ibland måste se till att inte göra misstag. Winning ugly so to speak. Något som Arsenal har haft svårt för under hela Wenger-tiden. Vilket osökt leder oss in på att Rosicky hyllar Wengers stil. Ett positivt spelsystem och att han bara köper spelare som passar in i det. Och inte gör som exempelvis Barca. Köper Hleb för att han är bra och sedan upptäcker dom att han inte passar in i spelsystemet. Det vi supportrar upplever lite frustrerande ibland är ju att Wenger sällan hittar spelare som han vill ha vilket leder till en ganska torftig transferaktivitet ibland. Både bra och dåligt.

För övrigt så menar RvP att han hittar rätt i rollen som striker och det kan vi väl alla bara hålla med om.

Jag har en liten revolutionerande tanke som gror i mig själv. Arshavin får ju lite halvengagerad kritik ibland för att han inte riktigt får till det. Jag tror ju att det beror på att han är allt för låst på sin kant. Vi såg exemplvis mot Olympiakos där vi kunde vara så offensiva att Clichy spelade hög högt upp på flanken och Arshavin gick in i mitten. Den matchen var han grym.Vilket leder till min tanke. Är det inte så att den Fabreags vi känner bäst och som har gjort sig till ett världsnamn spelar lite längre ner i banan. Styr spelet, dirigerar laget osv. Kan man inte tänka sig att Arshavin spelar offensiv mitt istället. Fabregas Dirigerar och slår passningar medan Song täcker upp bakåt. Kanterna kan fyllas upp med drivor av bra spelare ändå. Som Rosicky, Nasri, Walcott, Eduardo, Bendtner, Vela, Wilshere, Diaby. Ett lag skulle kunna se ut så här istället.

          Almunia
Sagna-Gallas-Vermaelen-Clichy
       Song   Fabregas
Rosicky Arshavin Nasri
         Van Persie

Ser inte ni som jag vilket hav av kreativitet Cesc får framför sig. Han kommer att få miljoner assist. Inte lika många mål men de gör Arshavin istället och spelar det någon roll. Jag vet att jag frångår mitt tänk med Nasri som mittfältare men Nasri och Rosicky på kanterna kommer göra ett bättre jobb defensivt än Arshavin och Walcott. Enda nackdelen som jag ser det är att Fabregas måste ta en del hemjobb i denna uppställning men å andra sidan spelar Diaby där nu och han hjälper inte till så jävla mycket. Jag tror detta skulle få igång en av världens bästa, Arshavin, utan att tumma på kvaliteten hos Fabregas.

Vad tycker ni?

Gunners!!

//swearse

*update: Kroenke 29,6% nu. Mer imorgon.

No comments:

Post a Comment