Welcome to

Welcome to

Monday, November 2, 2009

RvP is king, Diaby still out

Goddagens my fellow travellers.

Idag det 2 dagar sedan vi våldtog hedern hos våra kära Spursgrannar. De hade inte en chans. Inte ens en liten tendens till att vara med i matchen. Vårt maskineri fungerade förrän efter 30 minuter, det var det enda. Annars hade matchen varit slut efter 10. Hade Eduardo inte slarvat bort sitt i vanliga fall fantastiska målsinne hade vi vunnit med 5-0 eller mer.

Robin Van Persie är på väg att göra sig till legendar genom uttalanden som: It always feels good to beat Spurs. It even feels good when we don’t play them and they get beaten, so it’s especially good when we’ve played them. 

Den killen har fattat innebörden av matcherna mot Tottenham. Härligt. Eftersom han dessutom visar upp god form och börjar bli bekväm i sin spjutspetsroll kammar han hem lite extrapoäng hos fansen.

Det börjar kännas riktigt intressant det här. City tappar, Liverpool tappar, det börjar likna en Big 3 liga istället. Nej, nu drar jag för snabba slutsatser. Kom ihåg att vi inte slagit något av de konkurrerande lagen ännu. För kom inte och påstå att Spurs är konkurrenter postionsmässigt i ligan. Det är de aldrig. Aldrig I tell you. Vi msåte dock fortsätta vinna. Det finns inget annat för United och Chelski kommer att ånga på som lokomotiv. Vi måste haka på och vi måste slå Villa, City, Liverpool, och något av de topp 2 också om vi ska vinna. Nöjer vi oss med 3-4e plats räcker att dunka smålagen.

Okej, nu till Diaby. Spelaren som verkar dela upp Arsenallägren i 2 delar, likt buandet på Eboue gjorde. Jag håller dock fast vid min ståndpunkt. Diaby är inte bra. Han är lat, för att vara mittfältare. En del menar att Arshavin också är lat. Ja, kanske. Men han har en annan roll. Diaby ska vara kraftpaketet jämte Fabregas. Han ska spela offensivt, han ska spela defensivt. En midfield enforcerer helt enkelt. Och det är han verkligen inte. Han tappar allt för mycket boll, slår alltför många felpass, kan absolut inte markera osv. Nej han duger inte. Missförstå mig inte. Jag kan tänka mig att Diaby spelar ibland eller agerar inhoppare. Killen har talang, nåt annat menar jag inte. Men någon konkurrent till Rosicky eller Nasri är han verkligen inte. Jag hoppas Nasri spelar med Fabregas nu på onsdag så vi får se hur det ser ut. Jag menar jag har inget veto på Diaby, jag kanske ha fel. Killen kanske frigör Fabregas oerhört och han kanske täcker massor av yta i det tysta. Men va fan Wenger. Spela någon annan i hans position så vi får se det i så fall. För en kringlunkades och felpassandes Diaby är jag trött på nu. Det känns som vi spelar med 10 man med honom på plan. Men motbevis mig gärna Wenger.

Okej. Hur gött det än är att frossa i en seger mot Spurs får vi väl titta lite framåt. AZ ska krossas på onsdag så den fadäsen försvinner ur minnet. Oroväckande är att Walcott, Vela och Bendtner, Rosicky och Wilshere är skadade. Förhoppningsvis kommer nån tillbaka snart men det drabbar vår offensiv en aning. Dels för att jag tror Nasri hamnar där istället för på mitten och dels för att Eboue antagligen för högeryttern igen. Det är bara pyton för mig. Men men...mer nyheter om detta kommer udner veckan.

Gunners!!

//swearse

1 comment:

  1. Hej!

    Jag tänkte bara kommentera angående Diaby. Ville bara säga att nej, han är inte bra. Men vi måste komma ihåg att Denilson går före honom ! Cesc var ännu bättre när Denilson spelade.

    ReplyDelete