Welcome to

Welcome to

Monday, November 9, 2009

And it begins

Nu kommer det roliga med att blogga om ingeting i 2 vecor. Man ska blogga om det man tycker och tänker. Ajg tycker och tänker en fasligt massa om Arsenal Football Club. Problemet är att om det inte händer något i Arsenal, tänker jag på samma sak. laguppställning, ska det fortsätta gå bra, ska någon skada sig eller bli frisk? Vad ska Arshavin säga till media? Vad gör spelarna som är kvar egentligen, spelar med en vägg?

Det blir alltså inte helt lätt att lista upp vad bloggens ka handla om de kommande 2 veckorna. Så om träfflistan dalar kraftigt är det helt förståeligt. Jag kommer alltså antagligen bara skriva skräp. Ni är naturligtvs välkomna att läsa det skräp jag skriver. Skräp som på ett eller annat sätt ändå kommer att handla om Arsenal.

Nu lite fotboll. Fabregas vill göra bättre i från isg. Hur han nu kan göra det efter 9 mål och 11 ass på typ 16 matcher totalt. Men visst. Du är välkommen Cesc. Höj din ribba du bara. Annars är nyhetsflödet ganska fullt av 2 saker. Dels att vi egentligen inte var så bra i lördags men vann enkelt ändå. Dels att det var en kraftigt märkbar skillnad så fort Song kom in på planen. Vilket blir mer och mer oroväckande. Vi har fortfarande ingen som helst cover för Song. Om nån hade sagt för 4 år sedan att vi skulle vara dödligt beroende av Alex Song hade jag skrattat högt och sagt att det var det dummaste jag har hört. Wengers ihärdiga tålamod ger ibland frukt. Flamini och Song är kanske de största bevisen på att Wenger ser ågot som vi andra inte ser.

Det är fortfarande inga nyheter kring Diaby och hans skada. Nu är jag ju inte den som gråter floder för att Diaby är skadad men som jag sagt tidigare. Bredden är viktig och Diaby tillför bredd. Speciellt nu när vi har skador och säkert kommer få nya skador.

Jag kunde inte se matchen Chelsea-United. Men jag har förstått att de flesta betedde sig som de ultrasvin de är och att målet antagligen skulle varit underkänt. Mig gör det inte så mycket. Slår vi Chelsea om två matcher och vinner vår hängmatch är vi i klar ledning. Tydligt bevis påmin strategi. Slå dåliga lag och man är med i toppen. Slå topplagen också och man leder. Enkel matematik, svårare i realiteten. Men kör vi över lag 8-20 så klarar vi topp 4, slår vi också lag 4-7 har vi häng på topplacering. Slår vi sen en del av 1-3 vinner vi ligan.

Ok, ingen anledning att bli långrandig. Det lilla utbud av händelser kring Arsenal hinner vi ta en annan dag också.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment