Welcome to

Welcome to

Monday, November 23, 2009

Känner ni oron?

Känner ni som jag hur ängsligheten kryper sig in i Gunners-själen? Känner ni hur jobbigt det blir om den här veckan inte går som vi vill? Hmm....creepy.

Wenger beklagar sig över att vi inte gjorde några djupledslöpningar bakom Sunderlands backlinje. Nej, såklart. Men missförstå mig inte nu. Vem ska göra djupledslöpningar om vi spelar med Rosicky och Nasri på kanterna. Nej, ingen. Jag gillar de spelarna men vill att bara en av dem spelar på kanten och gärna en i mitten. Det räcker inte med Eduardo som löper utan Arshavin, Walcott eller Vela behöver också löpa in bakom. Både Rosicky och Nasri vill ha boll och slå passningen. Wenger pratar ofta om balans men mot Sunderland hade vi inte offensiv balans. Tyvärr.

Nu är vi kort om folk och Nasri och Rosicky behöver speltid. Så på så vis är jag full av förståelse. Men inte båda samtidigt på offensiva. Mer om jag tycker de ska ställa upp kommer imorgon.

Toure snackar om att han inte kom överens med 1 person i Arsenal. (Läs Gallas). Tydligen kunde dessa 2 inte spela tillsammans pga detta och därför riskerade Toure att inte spela eftersom Gallas var kapten. Ok, uppfattat. Tolkningen är alltså att Wenger valde Gallas före Toure. Så enkelt är det. För min del kunde han gjort sig av med Gallas istället för Toure men med tanke på att Toure de sista 2-3 åren snarare tappat kvalitet så är det kanske rent fotbollsmässigt ett klokt val. Gallas sociala situation i truppen är oklar och helt klart är han inte den lättaste personen att tas med utanför plan. Detta är ju dock något vi utanför laget vet väldigt väldigt lite om så därför får vi utgå från vad som händeer på plan. Och där har jag inget att klaga på Gallas över. Dessutom fick vi byta Toure mot Vermaelen med vinst vilket för mig känns ganska klockrent faktiskt.

Imorgon är det match igen så en inför rapport kommer så fort det går. Antingen sent på eftermiddagen eller ritkigt tidigt imorgon bitti.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment