Welcome to

Welcome to

Monday, December 28, 2009

3-0, godis godis

Tack vare ett geni vinner vi mot Villa med 3-0. Skönt, viktigt och eventuellt kostsamt. Jag satt personligen och sa till mina medtittarna att det inte är värt att plocka in Cesc för att blir skadad igen då. Jag hade rätt men också helt fel. Cesc visade att han har en högre nivå än alla anda i Arsenal och avgjorde matchen med fantastiska prestationer. Han är grym vår lille Cesc. Det är bara att hoppas att killen inte är borta för länge.

Jag har också fel om Diaby. Han har varit helt otrolig de senaste 2 matcherna. Alltså har jag fel där också. frågan är varför någon bör läsa den här bloggen överhuvudtaget eftersom jag är en form av All-star-team i felanalyser :-).

Jag såg senast idag Spuds köra över West Ham fullständigt medan Chelsea turligt kniper en en 3-paängare mot Fulham. Det är ju fan att de inte kan förlora igen men ok, de har tappat mycket nu så det är fan.

Anledningen till en sen blogg är ett konstant sällskap av en Liverpool-nolla vilket inte utgör något hot nu för tiden och en Barca-fuck-up som tycker att Laporta är en hyvens kille. Risken är att det utbryter i ett värdlskrig. Tyvärr hyser vi nog för mycket kärlek till varandra för att det ska uppstå blodvite men det hade varit skönt att döda dom. Vi kan hursomhelst om några minuter enas i ett hat mot skämtet Shitty och deras pajaslag.

Imorgon får vi goda nyheter om Cesc, jag är bakfull igen och Liverpool tappar ytterligare mark genom en oavgjord match mot Villa.

Gunners!!

//swearse

2 comments:

  1. Är själv ingen större fan av Diaby. Men när han spelar som han gjort de två senaste matcherna måste man bara älska honom, han påminner verkligen om Vieira i sin spelstil och även till utseendet. Vore guld värt om han kunde hitta en hög jämn nivå som han kan hålla. Tyvär tror jag att han inom kort kommer börja spela sitt usla spel om han alltför ofta gör. Men som sagt, håller han en hög nivå som de två sista matcherna kan vara vara tungan på vågen (till vår fördel) när det gäller ett eventuellt ligaguld.

    För övrigt har AW sagt att han var medveten om risken att Cesc skulle slå upp skadan. Helt rätt tycker jag, man måste våga lite för att vinna!!!
    Älskar Arsenal.

    /Dave

    ReplyDelete