Welcome to

Welcome to

Tuesday, December 15, 2009

Tyst tisdag

Det händer inte mycket i efterspelet från gastkramningen i söndags. Jag antar att många spelare slickar såren. Uppenbarligen gör Arshavin det men menar också att det kostar att ligga på topp. Härlig inställning. Den inställningen borde genomsyra fler spelare i Arsenal. Kanske är vi lite klenare än andra lag och spelar inte med skavanker. Det ska man göra. Skavanker tillhör fotboll.

Annars som sagt ganska tyst från Arsenal. Vi laddar i just det tysta inför Burnley borta. Vilket inte är en enkel match. Norra England en kall decemberkväll är inte att leka med. Vi får väl se hur vi hanterar det. In med fysiska kraftpaket kanske......nä just det..........vi har ju knappt några sådana. Som vanligt är det intressant att få höra skadenyheter från Wenger. Önskvärt vore ju om vi fick tillbaka någon men det verkar tveksamt. Hoppas ingen är borta bara.

Det florerar lite allmänna transferrykten men efter Wengers ganska aktiva dämpning av transfermöjlighter är det nog lika bra att åtminstone vänta till fönstret öppnar innan vi ens funderar på detta. Om jag ska vara ärlig är jag ganska trött på att gå och hoppas på värvningar. Det händer väldigt sällan att vi värvar och man blir ofta besviken. Så jag struntar i det helt enkelt. Istället väljer jag att fokusera på att vi faktiskt har häng på toppen och att vi vann en stormatch. Ända tills imorgon ska jag njuta av just detta.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment