Welcome to

Welcome to

Saturday, December 19, 2009

Inför Hull och moment 22

Okej idag ska vi banka skiten ur Hull. jag hoppas verkligen vi gör det. Efter Phil (the cunt) Browns pinsamma "Cesc spottade på oss"-gate har jag inget till övers för det lilla pisslag världen har valt att kalla Hull.

Moment 22 lider vi av. Jag ska förklara. Det känns som en omöjlighet att spela Song, Diaby, Denilson på mittfältet. Oerhört lite kreativitet. Alltså behöver man använda sig av Nasri på mitten eftersom jag inte tror Ramsey har kapacitet att styra mitten utan stöd från en Nasri, Cesc eller Rosicky. Det innebär att vi har bara Arshavin uppe med Vela, Eduardo, Eboue och Walcott som alternativ till 2 platser. Ingen av dem duger för dagen något till och därför hade vi absolut behövt spela Nasri på vänsterkanten också. Hur gör vi. Inte vet jag. Jag är låst. Vi spelar vårt 4:e val som vänsterback. Våra 2 centrala strikers är borta. Vår givna playmaker och bästa spelare är skadad. Vi spelar med spelare som är ur form. Detta ger oss moment 22. Wenger måste spela spelare som inte egentligen borde få spela.
Arsenal är onekligen i knipa, inte resultatmässig, där har vi klarat oss ganska bra men vi är en bomb som kan explodera när som helst. Och då inte i positiva ordalag. Vi saknar mycket kvalitet och form och det kan straffa oss. Jag hoppas att våra talangfulla spelare kliver fram och tar ansvar. Det är en nödvändighet om ligatiteln ens ska vara aktuell efter nyår.

Laget jag skulle vilja se utifrån de problem vi står inför är:

               Fabianski
Eboue-Gallas-Vermaelen-Silvestre
                Song
          Nasri  Diaby
Walcott            Eduardo
            Arshavin

Ett ok lag. Arshavin måste spela center istället för Eduardo för Arsha är den ende som kan hålla i bollen. Det klarar inte Ed. Hoppas verkligen Wenger inser detta.

Gunners!!

//swearse        

No comments:

Post a Comment