Welcome to

Welcome to

Sunday, December 13, 2009

Inför Liverpool

Hej igen. Nu blir det blogg. Ni vet, igår var ett sådant tillfälle då fru sweares och min lille Gunner inte gav mig någon som helst möjlighet att blogga. Utan dator och framförallt utan bredband så blir uppdraget svårt. Som tur var fick jag händerna över en Iphone och lyckades få iväg en blogg vilket jag att mitt "varje-dag"-koncept fortfarande håller i sig.

Nu till fotboll.
Spurs och City tappar mark om vi vinner idag. Villa har häng men de rasar säkert som vanligt. Slår vi Pool idag är de säkert borta definitivt. United och Chelsea tappar också och även om jag hade fel igår när jag sa att det kunde skilja en poäng mellan oss och Chelsea (det är 3 om vi vinner hängmatchen och idag) så är vi verkligen med vid en seger idag.

Det lilla frågetecknet man känner är att Arsenal inte precis har överöst oss fans med segrar i viktiga matcher så därför känner jag mig lite orolig idag. Det har ju blivit en otroligt viktig match. Från att vara en viktig match mot Liverpool har vi plöstligt fått guldläge att verkligen ta rygg på serietoppen och distansera oss något bakåt. Man kan jämföra det med en stafett i längskidor. Norge och Finland leder med 25 sekunder och kommer att vinna klart. Sen trasslar de ihop sig i en bakce och faller. Vips är 25 sek borta. Vips så är Arsenal ikapp Chelsea och United. 11 poäng är som bortblåsta. Ta vara på läget.

Wenger menar att vi inte behöver mittbackar. Hur han tänker då förstår inte jag. Han räknar upp Gallas, Vermaelen, Silvestre, Senderos och Djorou. Ok. Först Senderos. Ingen har sett människan sedan Liverpool-matchen. Om han är skadad borde man sagt det. Sen Silvestre. Han är ju bevisligen bara backup i värsta fall, han är inte bättre. Djourou är borta till mars och om vi ska vara ärliga är hans kvaliteter inte beprövade utan bara antagna för att vara bra. Han har fortfarande inte presterat något i Arsenals tröja. Så mr Wenger. Jag tycker nog det finns behov för en mittback.

Såklart kommer dementierna kring att Arsenal ska värva forward nu. Wenger påpekar att vi ska inte köpa något dyrt + att spelaren ska vara världsklass + ska kunna spela Champion League. Ok, Good luck. De 2 sista kan vara möjligt att uppnå men betala lär han ju får göra. Och behovet har vi. Se bara idag. Vi spelar med 3 anfallare och har bara Vela, Walcott och Arshavin att välja på. Resten är borta.

Vilket osökt leder oss in på dagens uppställning. Jag tror och hoppas att Wenger väljer att spela Diaby eller Denilson tillsammans med Song och Fabregas. Anledningen är att vi behöver folk bakåt som kan fånga upp Gerrard så att Gallas och Vermaelen kan fokusera på Torres. Traore och Sagna lär få fullt upp med Liverpool kantspelare ändå.
Framåt borde det bli Nasri, Arshavin och Walcott. Mest pga brist på andra alternativ. Möjligt är att Vela spelar men det är tveksamt. Ramsey finns också att tillgå men känns som lite av en gambling mot Liverpool.

Laget:
                Almunia
Sagna-Gallas-Vermaelen-Traore
                  Song
             Cesc-Denilson
Walcott                       Nasri
               Arshavin

Hoppas hoppas hoppas idag grabbar.


Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment