Welcome to

Welcome to

Monday, December 7, 2009

Ganska tyst och lugnt

Det händer inte allt för mycket på nyhetsmarknaden. Vi väntar med spänning efter nyheter kring skador. Vi fick rejält med smällar i lördags och flera spelare borde vara på väg tillbaka. Jag vill ha klarare besked.

Dagens mest intressanta är väl att Wenger som väntat svalnar på transfermarknaden. Han är noga med att peka ut 3 saker. Spelaren ska vara världsklass, spelaren ska kunna delta i alla turneringar, spelaren får inte vara "overprized". Vilket lämnar slutsatsen att det antagligen inte blir någon spelare eftersom dessa 3 kriterier i det närmaste är omöjligt att uppnå. Vi får väl se om han har några ess och rockärmen eller vad som händer.

Med tanke på att Arshavin var riktigt bra i rollen som central och att Bendtner borde vara på väg tillbaka kanske det finns anledning till Wengers lite svalnare attityd. Det beror enligt mig helt och hållet på vad vi satsar på. Köper han inte mittback och anfallare minst anser jag att vi siktar på CL-semi och CL-plats i ligan som bäst. Bättre än så blir det nog inte med nuvarande trupp och skador. Så jag hoppas det händer mycket i januari. För jag vill sikta på titelrace och seger i CL.

Wenger får väldigt väldigt bevisa att jag är en idiot som inte förstår nånting av det jag skriver. Fine for me.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment