Welcome to

Welcome to

Tuesday, December 8, 2009

Det är nästan skrattretande

Vi har Eduardo, Diaby, Bendtner, Walcott, Van Persie, Clichy, Gibbs, Djourou, Rosicky, Gallas, Eboue och Traore på skadelistan. Det är sjukt.

                 Tomt
Eboue -Gallas-Djourou-Clichy
                 Diaby
          Rosicky Tomt
Bendtner                Eduardo
             Van Persie

Det enda vi saknar är skadad målvakt och skadad mittfältare sen har vi en riktigt bra elva i sjukstugan. Eller hur? Jag kan tänka mig ställa upp med denna elvan i nästan vilken match som helst, och då är ändå Traore och Gibbs petade. Peta in Fabregas och Almunia så har vi en startuppställning som en del skulle rösta på som en av de bästa alternativ vi har. Det är sjukt. Ordagrant helt sjukt. Wenger måste inse nu att det måste finnas en anledning till att det ser ut såhär. Det kan inte bara alltid vara tillfälligtheter. Ska vi ha så mycket skador får han väl se till att handla in tillräckligt med spelare. Han kan inte skylla på otur alla år. Jag kan höra hur det låter i April i år.

Ni vann inget Mr Wenger, du skulle dömas efter säsongen, nu blir du dömd. Din policy misslyckas.

Nja, vi hade otur med skador. Mycket otur. Jag tror på det här laget. Framtiden kommer att bevisa det.

Så du ska fortfarande inte förstärka truppen Wenger.

Om vi behöver, förstärker jag, men jag vill inte döda karriären för Vela, Bendtner osv.

Jag kan höra det, redan nu kan jag höra hur han slingrar sig ur domen. Nej Wenger. I år ska det vara upp till bevis. Bevisa eller ändra policy. My view.

Nu får vi bara be till alla jävla gudomligheter man kan tänka sig att ett par av dessa skadorna inte är så allvarliga och att några kan spela mot Pool på söndag. Annars kommer vi att tappa mark mot toppen och jagas hårdare bakifrån igen.

Enligt mig bör spelare som Eduardo, Diaby, Walcott, Rosicky, Van Persie ställa sig stora frågor om varför de alltid är skadade så mycket under en säsong.

Jag är inte nöjd. Vi får hoppas på goda nyheter senare idag från Wenger.

Gunners!!

//swearse

3 comments:

  1. Håller med till 100%.

    ReplyDelete
  2. Håller med dig helt och hållet. Jag vill se minst två etablerade värvningar i Januari. Jag tycker att Carlton Cole och Marouane(stavning?) Fellaini är två kraftfulla och etablerade spelare med en hel del PL-rutin som vi borde kolla närmare på.

    Angående alla dessa skador så borde tränarstaben verkligen ta sig en titt på hur träningsupplägget ser ut. Det här är ju som du skriver helt sjukt.

    //Dave

    ReplyDelete
  3. bra skrivit, speciellt det sista för man är sjukt trött på att skador ska förstöra säsong efter säsong. Det finns inget annat lag i världen som inte värvar för att de väntar på att deras skadade spelare ska komma tillbaks, Måste värva även om det innebär större trupp och att några ungdomar blir bänkade.

    Om man tittar tillbaks på de senaste säsongerna efter Pires, Henry, Viera eran så har det enbart handlat om att skador som sätter stopp för laget. kanske dags att skaffa sig en bredare trupp då?

    ReplyDelete