Welcome to

Welcome to

Wednesday, December 2, 2009

Inför Shitty + man anar en reaktion från Wenger

Wenger kanske inser att det behövs något ändå. Nu ska det ju sägas att han är mycket noga med att förmedla att det inte alls är säkert vi handlar och tyvärr antagligen inte förrän i slutet av januari vilket är synd. För vi behöver en spelare nu och allra senast i månadsskiftet. Att vänta på reapriser sista natten kan kosta bra mycket mer än några miljoner pund. Och miljoner av pund är äntligen något vi faktiskt har. Handla Wenger och handla inte bra en. Jag hoppas på en anfallare av hög klass + en mitt back av "hög" klass. (haha) Jag menar alltså en lång mittback. (förstår ni, hög klass) (haha) Nänä. Jag tyckte det var kul. Jag tror jag kan ha ändrat mig gällande defensiv mittfältare. Song är grymt bra, han är första val. Denilson är ok, han kan vara andraval. Thats enough. Sen är det klart. Trillar det in en möjlighet till guldkorn så ta det. Men minst 2 spelare. Det är mitt tycke.

För övrigt kommer ju dessa kommentarer från Wenger nu innebära en löjligt löjlig hets av alla spelare som ska till Arsenal i januari.

Ok inför Shitty ikväll.

Vi står inför en riktigt tuff utmaning. Och som vanligt är det inte speciellt hård press på ungtupparna ikväll. Borta mot ett fullt satsande City kan bara inte resultera i seger. Vilket just nu är det enda som talar för seger. Våga, ni har inget att förlora.
Det är som vanligt strängt omöjligt att förutse en elva ikväll men jag gör såklart ett försök. Synd är att inte våra otränade spelare spelar. Såsom Rosicky, Nasri, Walcott, Eduardo. De hade behövt matcher under bältet samtidigt som jag förstår att Wenger inte vill ha fler skador. Så här skulle det kunna bli.

            Fabianski
Gilbert-Senderos-Silvestre-Traore
             Eastmond
      Ramsey - Merida
Wilshere              Watt
               Vela

Rena chansningar så vi får se.
*Update* Senderos är inte ens uttagen till ligacupen. Snacka om att vara i frysboxen. Han lämnar i januari. Walcott är inte heller med men Eboeu, Rosicky och Song är uttagna. Kanske kan man tänka sig att Song testas som mittback. Jag tror Wenger tänker sig Song som cover för mittbackarna och då Denilson som defensiv. Inte i denna matchen utan generellt. Han vill prova Song där mot ett bra lag innan han bestämmer sig för att handla eller inte handla. Ser man det så får vi hoppas Song gör en plattmatch som mittback :-)

Försök nu njuta av matchen ikväll. har vi ens en chans är det bra. Och bli inte besvikna om vi åker ur. Detta laget mot Adebayor, Barry, Ireland, Robinho, Tevez, Kolo, Lescott, Bridge ska inte ha en chans. Allt annat är stora framsteg.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment