Welcome to

Welcome to

Wednesday, December 30, 2009

Inför Portsmouth

Då är det dags för match igen. Matchern mot lag som ligger sist är alltid lite vanskligt. Det är alltså matcher som man bör vinna och absolut kan vinna. Problemet är att man lätt dalar 10 % i inställning, struntar i en djupledslöpning, skiter i hemjobbet en gång och plötlsigt ligger man under med 0-1 mot jumbon och bara 10 minuter kvar. Det har hänt förr så det gäller att vara heta.

Intressant är också hur vi ska formera laget. Nasri skulle kunna ta Fabregas plats medan Eduardo och Walcott som var lite hetare sist kan starta framåt. Eller så visar man förtroende för Ramsey och spelar honom och Diaby. Jag skulle nog låta Ramsey prova med Walcott på bänken.

Diaby har gått från medioker skadeknäppis till en viktig kugge. Själv är jag överbevisad och positivt överraskad men samtidigt är jag inte övertygad bara för att han varit bra några matcher. Vi behöver stadiga, konstanta goda prestationer från en mittfältare i Arsenal. Jag hörde i förbifarten när jag kollade på Chelsea-Fulham att Lampard innan sin korta frånvaro spelat i alla matcher under 3 säsonger. Det är sjukt, bara sjukt.  3 skadefriasäsonger har inte ens målställningarna i Arsenal.

Nåväl. Dagens lag:

               Almuna
Sagna-Gallas-Vermaelen-Traore
                Song
          Ramsey Diaby
    Nasri               Eduardo
             Arshavin

Skärpa och inställning så plockar vi bort P´smouth.

Gunners!!

//swearse

1 comment: