Welcome to

Welcome to

Thursday, December 17, 2009

Crap crap crap

Det var en stor besvikelse igår. Egentligen inget katastrofalt resultat men ett resultat som eleminerar helgens resultat. Man har svävat lite på moln och fått upp hoppet igen men det går bara inte. Jag är lite uppgiven. Det är som en kompis i London brukar säga:

"Supporting Arsenal is not worth the effort, it´s like going for the most beautiful girl in the world. It looks nice and it feels nice but it´s not going to happen. Dont waste your time then. Same with Arsenal. They are a glourious team and when it works you feel invincible, but they just wont win anything."

Jag håller inte med men ibland känner jag också så. Varför kämpar man med att försvara detta lag i ur och skur. Speciellt när man innerst inne känner att Wenger inte riktigt gör allt det som krävs för titlar. Ett par spelare till, ett par miljoner pund mindre i vinst för att äntligen vara redo. Nänä.

Jag ska inte gräva ner mig. Det har vänt förr och det kan göra det igen. Oroväckande är dock att Cesc också är borta nu med en hamstring. Alla dessa jävla hamstrings. Gör något åt det Wenger. Vi får hoppas att det inte blir för länge för utan RvP och utan Cesc så är vi körda.
Se bara hur det såg ut igår:

  • En matchovan Silvestre lallar omkring på kanten och släpper drivor av djupledsbollar förbi sig.
  • En matchovan Walcott fortästter att förbluffa med sin dåliga form. Igår hade Burnley en spelare på honom. En ganska dålig vänsterback vid namn Jordan. Men Walcott hade inte en chans. Han är inte 5 % bättre än när han vara 16.
  • Diaby har inte spelat och såg allmänt ringrostig ut. Såfort Cesc gick av fick Song massor av boll och det är ärligt talat inte hans gebit. Varken Ramsey eller Diaby tog tag i spelgenirollen.
  • Nasri hamnade i ingenstans för han var tvungen att gå och hämta boll av Song eftersom inte Ramsey eller Diaby ville ha den.
  • Eduardo hoppar in för att ge spets men är lika het som en kanna med isvatten. Arshavins giftighet eliminerades fullständigt av Eduardos inhopp. Tyvärr. jag hade stora förhoppningar på Eduardo innan säsongen men han har det svårt.
Alla dess punkter leder naturligtvis till att vi inte vinner matchen. I själva verket ska vi vara rätt glada att det inte blev några mål till i baken. Kunde vara någon straff till och målet blev bortdömt med tveksamhet vilket osökt leder mig till Almunia. Han är slut i mina ögon. Spelar ingen roll vad någon säger till mig. Han gör inga räddningar, han är värdelös i luftrummet, han kan inte komminucera med lagkamrater, han har plötsligt börjat göra en jävla massa tavlor. Nej. Bort med Almunia. Punkt slut.

Nu får vi börja fokusera snabbt mot helgen. Vi väntar också på goda nyheter om Cesc Fabregas. En vecka eller 2 kanske vi kan leva med men mer så är det kris. Laget vet jag inte hur vi ska formera. Eftersom vi kombinerar en hög av skador med en hög av spelare helt ur slag. Resultatet av det är föga imponerande. Det är snarare en perfekt kombination för nederlag. Walcott bör inte spela från start, Eduardo bör inte heller spela, Vela duger inte riktigt, Eboue är ingen forward, Van Persie är borta, Bendtner är borta, Rosicky är borta. Hm Mr Wenger vad blir resultatet. Jag kan berätta det. En uppgiven Arshavin ensam utan någon med kompetens runt sig. Utan en Cesc som ger honom bollar eller fyller på bakifrån är våra vapen oerhört uddlösa. Jag är mycket orolig för resten av december och januari. Vi har långa skador utan ordentliga ersättare. Kanske vi borde köpa nån? (ironi)

Nåväl.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment