Welcome to

Welcome to

Tuesday, June 15, 2010

Almunia är inte orolig, jag vet varför

Efter ett par dagar av hysteriska aktiviteter på både hemmaplan, arbete och i festlokaler är nu ordningen hyfsat ordningställd och man kan återgå till normala arbetsförhållanden. Vilket i mitt fall betyder planeringstid med min Gunnersmugg fylld av gott svart kaffe på kontoret. På kontoret där jag har en mängd papper, dokument och mail väl synliga så alla förstår att det jag arbetar på nu är så viktigt att det är bäst att inte störa. Dvs bloggar.

Almunia utrycker att han inte känner sig orolig och jag kan avslöja varför. Det var nämligen så att Almunia värvades från en pajasklubb i spanien för att agera reserv i Arsenal, aldrig något annat. Att han de senaste två åren eller kankse tre fått spela är för honom en ren bonus, något han aldrig räknat med. Han märkte att hans karriär i Spanien inte skulle leda så långt så när Londonklubben erbjöd honom en hög och bra lön för ett par år i England nappade Almunia direkt. Worst case scenario för Almunia är alltså att han återgår till exkat det läge han förväntade sig när han skrev på för Arsenal. "Jag är ingen bra målvakt alltså är bänken i Arsenal en kanonplats för mig". End of story.


Det sägs att detta är vårt nya away-kit. Ganska snyggt tycker jag ändå och jag vet att detta är ens tor fråga i England men jag har personligen aldrig förstått varför designen på tröjan är så viktig. Man vill ju inte att den ska se för jävlig ut men annars spelar det ingen större roll för min del. Jag är en aning mer intresserad av vem som fyller ut tröjan. Och på den fronten ligger vi stilla fortfarande. Man hoppas ju att Wneger har en plan för just nu sitter Cesc löst och vi har bara Vermaelen och Djorou kvar som backar. Det är ingen gynnsam situation att påbörja en försäsong med. VM kommer antagligen att passera innan det händer något men då hoppas jag verkligen att det går fort.





En teori kirng varför Cecs plötsligt är så jävla viktig för Barca är antaligen fejden mellan Rosell och Laporta. Cecs som i Spanska landslaget ofta är petad till förmån för Iniesta och Xavi och dessutom ibland även Busqets som alla spelar i Barca har ju ingen som helst given roll i Barcelona och de har inget givet behov av att köpa en så dyr spelare till att ha på bänken. Däremot var det Laporta som int såg storheten i Cesc och lämnade över honom till Barca och nu kan hans ärekfiende/barndomsvän Rosell ta tillbaka honom som en triumf i fejjan på Laporta. I den storyn tror jag det ligger mycket mer än vad vi anar. Politik och fotboll går hand i hand i många länder. Fråga Berlusconi.

Nåväl....VM.

VM har verkligen inte varit någon höjdare hittills. Det blir mer och mer tydligt att även "sämre" lag drillas av erfarna taktiska coacher och inga lag går direkt bort sig. Det enda lag som imponerar är Tyskland och det är föga förvånande. De är alltid grymma och har antagligen marscherat hela vägen till Sydafrika med fanan i topp. Vilken fana? Vem vet.

Holland var inget vidare, Italien var ganska skräp och Frankrike fick ingen ordning på sitt spel. Argentina var inga dominanter mot ett svagt Nigeria. Men det är kanske som det ska vara. Mycket nerv, mycket står på spel och det brukar bli bättre och bättre ju längre turneringen går. Elfenbenskusten- Portugal är VMs första stora match så den tänkte jag avnjuta idag.

Vi hörs igen imorgon

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment