Welcome to

Welcome to

Friday, June 25, 2010

Midsommar

Idag är det midsommarafton och även om min midsommar inte blir som den brukar. alla goda vänner som brukar vara samlade är nu spridda för vinden. Istället får jag fira tillsammans med lite mindre goda vänner, hoppas de inte läser detta.

Arsenal Mania kör en konstig story om att Koscielny-dealen är on hold för att Wenger glömt sin Blackberry i London. Låter ju oerhört slarvigt men jag har svårt att tro att detta på något sätt skulle förhindra något. VM varar i en månad och skulle Wenger glömt sin mobil som antaglien är ett väldigt viktigt verktyg under silly season så är jag övertygad om att den skulle dyka upp snabbt i Sydafrika ändå. Eller att det skulle lösas ganska kvickt ändå. Eftersom man kan tänka att Wenger tjänar ungefär 1 miljon i veckan plus lön som kommentator kan han gärna betal min biljett så ska jag leverera hans Blackberry. Nä...låter mest som spaltfylleri.

VM då. Italien ute, Frankrike ute, Danmark ute. Sydkorea vidare, Japan vidare, Chile vidare, Uruguay vidare. Det kanske återspeglar ett litet tronskifte. De sydamerikanska lagen ångar på medan de europeiska sitter sämre till. Kan ju bero på att "storlagen" i Europa har glömt vilket hårt jobb som krävs för att vinna cupmatcher mot lag som spelar för sitt liv. Arsenal har ju blivit varse detta fenomen otaliga gånger.

Denne lille japan Honda var ju otroligt bra. Nästan lika bra som Arshavin var i EM. Han har gjort succe i CSKA Moskva och han blir säkert högvilt runt om till sommaren eller till jul. Wenger är ju Japan-kännare så han kanske kan dra fördel av det. Vi får se.

Nu ska jag midsomra resten av dagen så vi hörs imorgon i ett obekant tillstånd.

Glad midsommar.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment