Welcome to

Welcome to

Tuesday, June 22, 2010

Fabregas fortsätter med smak av Barca

Sitter just nu och förebereder morgondagens blogg och tittar på Spanien. De är bra. Precis lika bra som Barca. Och Fabregas sitter på bänken. Precis som han skulle göra i Barca. Vill han det?? Kliva in 20 minuter i slutet på matcher som redan är avgjorda. Ska jag vara ärlig så han ganska nonchalant och ointresserad ut. I rest my case.

För övrigt så sprutar det munsperma från Barcas läger igen gällande Cesc. De har verkligen stor brist på intelligens eller respekt i den klubben. Trist.
Till Barcas försvar ska dock sägas att Kaka skriker efter Gerrard till Real så jag antar att det är ett spanskt fenomen att bete sig som rena svin.

Annars fick vi se Nordkorea krossas med 7-0 och frågan är hur de stackarna kommer att bestraffas hemma. Ett varsitt skjut av lille Kim Jong Ill kanske eller.

Denne Koscielny verkar bestämt vara på väg till oss och blir nog säsongen andra värvning. Det blev igår klart att Cookalong lånas ut till Lorient och jag antar att det är en del av dealen för att få Koscielny. Jag hoppas inte att det är vår sista mittbacksvärvning då Koscielny är ett oprövat kort. Jag har aldrig sett honom spela men jag har svårt att se att han är en given startspelare. Överbevisa mig gärna, och så får vi såklart vänta på att det blir helt offentligt först.

Annars har jag inte så speciellt mycket att säga. Frankrikes fiasko kommer antagligen att fullbordas ikväll och det blir nog det sista vi ser av astrologen Domenech. Han kan ju inte gärna sitta kvar när laget spelar till sig ett fiasko, spelarna vägrar träna och Anelka har spått honom i handen och kommit fram till att han är en son of a bitch. Typisk otur.

Nu vaknar min son och det är ingen annan vuxen här än jag så jag antar att det faller på min lott att ta hand om honom. Hörs imorgon.

Gunners!!

//swearse

3 comments:

  1. Håller med dig om att Cesc såg riktigt loj ut igår..sen får man väl komma ihåg att han faktikt inte spelat matcher på väldigt länge med tanke på skadan han fick i mötet med Barca.

    Måste säga att jag stortrivs med att se dååliga i VM som de faktiskt är. De behöver en reality-check, engelsmän är inte guds gåva till fotbollen, det är ju Arsenal-spelarna som är det.

    /Dave

    ReplyDelete
  2. Kul att höra ifrån dig Dave

    //swearse

    ReplyDelete
  3. tackar tackar..jag läser alltid, men det är inte alltid jag lämnar ett avtryck i gästboken=)

    /Dave

    ReplyDelete