Welcome to

Welcome to

Sunday, June 27, 2010

Tyskland-England

Hej hej

Dagens fokus ligger naturligtvis på Tyskland-England. Hur det ska gå vet ingen. Själv skulle jag faktiskt sätta Tyskland som knapp favorit. England har ju inte precis rosat marknaden och har någon form av problem inom laget. En del säger att detta VM och EM avgör vilket land liga som är bäst men det är för mig löjligt. Alla ligorna är fullpackade av utlännngar och det är snarare det klimat man skapar runt ligan som är avgörande för hur attraktiv den är. Har man bra löner och bra lag är det ingen som bryr sg vilket land laget representerar. Det är frmagång, pengar och attraktiv fotboll som styr. Men för att återgå till ämnet är det onekligen så att Tyskland hittills är ett klart mer samspelt lag än England. Jag har egentligen inte så vansinnigt mycket sympatier för England men vägrar att hålla på tyskar i alla sammanhang.

Jag såg inte Uruguay igår men de är klart ett väldigt funktionellt gäng. Och för Afrikas del är det roligt attGhaba klarade sig kvar. Ghana som för övrigt har en fantastisk målvakt i Kingston. Kanske det Wenger. Men det verkar som om Wenger bestämt sig för en rutinerad Premier League - keeper. Så kanske Tim Howard är bättre än Schwarzer. Vi får se.

Jag bloggar från min Iphone på grund av att jag sitter fast på en konfirmation vilket inte är det bästa sättet att blogga. Vi hörs imorgon.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment