Welcome to

Welcome to

Thursday, June 10, 2010

Torsdagsnytt........

....nytt och nytt. Det finns inte sådär överdrivet mycket att säga men imorgon börjar VM och då får man i alla fall daglig underhållning. Ni som brukar läsa den här bloggen får nog acceptera att VM generellt kommer att diskuteras och inte bara ur Aresnal-synpunkt. Ibland behövs det stoff för att fylla sin dagliga spalt.

Nya rykten tyder på att Joe Cole inte alls ska till Arsenal. Men det finns inget vettigt sätt att kontrollera sanningshalten i detta.

Sen måste jag visa något fantastiskt som visar hur lite vi kan lita på det vi läser i press och online. På "a cultured left foot" citeras Laporta om Cesc så här: We certainly have made an inquiry for him and they are not prepared to sell him, so we have gone away.

IMG scouting citeras Peter Hill-Wood, Arsenals ordförande, såhär gällande målvakten Schwarzer: “We certainly have made an inquiry for him  and they are not prepared to sell him, so we have gone away,"

Hmmmmm........ Hur troligt är det att att båda klubbarnas ordföranden säger exakt samma sak exakt samma dag om helt olika spelare. Inte alls eller hur? Alltså är citaten antingen helt och hållet fabricerade eller helt och hållet anpassade efter den artikeln "journalisten" skriver. Kontentan är att vi bara kan skratta åt hela skiten och anta att ingen av dem vet vad de pratar om. Det tråkiga är ju att en stor del av mina fria "arbetstid" läggs åt att titta efter vad som händer i fotbollsvärlden och sanning är ju den att medan jag gör det accepterar jag automatiskt att jag kastar bort en stor del av min tid på meningslösa lögner. Det känns lite.......ähum ........purket är ett bra ord.

Wenger säger att vi behöver bli bättre i defensiven. O fan Wenger. O fan. Om den analysen är det som krävs för att bli tränare i Arsenal tar jag gärna jobbet. För helvete Wenger. Säg inte sånt offentligt, det blir bara pinsamt. Min döde farfar associerar i graven Arsenal med en svag defensiv, det behöver inte Wenger lägga en hel artikel på Arsenal.com till. Ägna dig till att köpa spelare som kan försvara sig istället kära Wenger och sparka Silvestre och Denilson åt helvete.

Nu lär jag lite negativ men egentligen tyckte det var ganska roligt att man gör en artikel av ett sådant uttalande. Det vet väl alla, det är inte precis så att man känner sig trygg för att vår manager har identifierat våra bekymmer :-)

Annars då, nej inte så mycket. Hoppas på bra väder till helgen mest :-) Ok, då säger vi så.

Gunners!!

//swearse

Ps. Om du ska hämta partytält hos mig idag Kussi så gör det innan 16.30. Ds.

No comments:

Post a Comment