Welcome to

Welcome to

Monday, June 21, 2010

Eboue + ångvältar


Eboue spelar numer defensiv mittfältare i Elfenbenskusten. Kan han göra det i Arsenal? Nja, säger jag. Han har provat några gånger i brist på andra spelare och gör det ganska hyfsat. Så visst om han hade fått spela en säsong eller två som konstant defensiv så är det klart en möjlighet. Nu kommer han ju inte få träna på den positionen i Arsenal, hoppas jag i alla fall. Vi är ingen träningsklubb, vi är en världsklubb. Med tanke på vad vi har på den postionen just nu så är dock alternativet ganska intressant. Vi har Song, vi har Cookalong, vi har Eastmond och vi har Denilson. 2 ynglingar som inte är redo och en jävla pajas som inte har en promille kamp i sig och aldrig mer borde spela för Om han visa sig att inte vara supermittfältare nästa säsong sitter vi i skiten utan nya spelare. Diaby skulle kunna hjälpa till. Han spelar något tillbakadragen i Frankrike. Men det går ju inget vidare för dem så vad säger det egentligen? Kanske kan då Eboue hoppa in och fylla ut den rollen. Kanske är han ett bättre alternativ än Denilson, Eastmond och Cookalong. Om Wenger nu vägrar att köpa en defensiv mittfältare så kanske Eboue ska kunna göra jobbet ändå. Vad blir då slutklämmen. Jo, helst inte Eboue som defensiv men hellre Eboue än Denilson alla dagar i veckan, livet ut.

Frankrike som för övrigt verkar ha ett litet anarkistiskt helvete just nu. De kommer ju antagligen att åka ut så det är inte så konstigt.

För övrigt. Italien-NZ 1-1. Och då fick Italien ett billgit straffmål. Va fan händer i fotbollsvärlden egentligen. Alltså NZ är en nation helt utan fotbollskultur. Jag har ingen aning om hur många som spelar fotboll där, men jag har tillbringat flera månader i Nya Zealand och jag har aldrig sett någon spela fotboll där. Inte nån gång, någonstans. Man undrar ju vad som händer. Wenger skyller de stora lagens misslyckande på att pressen är för stor. Nja, Wenger. Tjänar man 100 000 omna dagen eller mer så får man nog fan acceptera lite press va? Jag tycker det ingår i jobbet faktiskt. Hade jag haft ett jobb med 100 000 i månaden (inte om dagen) hade jag förväntat mig att det ingår stor press. Skulle jag göra de pengarna om dagen borde det stå en ångvält med press på mina axlar dygnet runt utan att jag kan yppa ens en liten bortförklaring utan att bli hängd. Nej, ni får nog skylla på annat.

Tittade på Brassarna-E-kusten och kom fram till att Fabiano är sån som vi önskade att Eduardo skulle vara. Målchans-pang. Inget annat. Läge-skott-mål. Enkelt, livsfarligt och förbannat viktigt. Han borde vara högvilt i sommar. Sevilla är det han spelar i va? Det kan han ju inte fortsätta göra. Det finns viktigare uppgifter för hon än att slåss om plat 3-20 i Spanien eftersom de första 2 platserna är fullbokade.

Det var nog allt för idag. Jag vet att jag tjatar om värvningar men jag antar att vi får acceptera lugnet på marknande. Det är inget annat lag som handlar heller just nu så jag antar att vi inte kan kräva det av Arsenal heller då. Tråkigt men förnuftigt och sant.

Gunners!!

//swearse



No comments:

Post a Comment