Welcome to

Welcome to

Tuesday, June 1, 2010

Xavi är nästa man som inte förstår

Orkar inte klanka ner mer på dessa inkompetenta katalaner. De verkar vara fantastiska fotbollsspelare framavlade av åsnor. Läs Arseblog. Jag orkar inte mer. Men spelarna i Barca är så kåta på lille Cesc så att man börjar undra vad de egentligen ska göra med honom.

Inget nytt om nån Cole förutom att Capello sagt att inga spelaraffärer får göras under VM. Jag har svårt att se hur han kan bestämma något sådant men det kan ju vara så att spelarna respekterar det och så fort VM drar igång kan vi nog räkna med ganska mycket tysthet generellt. Sedan efter VM spricker bubblan och alla förhnadlingar som skett under ett Amarula Tree nånstans i Krügerparken kommer fram och spelare börjar flytta till höger och vänster.

Själv fokuserar jag numer bara på att överleva fotbollstorkan. Om man bortser från vilka lag man håller på osv så märker man att en månad utan fotboll gör att man saknar ett lite andningshål. En terapistund då inget annat hägrar än nästa anfall, nästa passning, nästa mål. Vem fan behöver meditera när man kan kolla på fotboll. Detta välregisserade skådespel men twist and turns som ingen kan förutspå. Förutom att Mike Riley gör en wash-out även om Cech våldtar Van Persie med stolpen mitt i straffområdet. Men det är sånt vi får leva med. I alla fall. Kontentan är att jag börjar sakna fotboll mer än jag saknar transfers. Jag är redan trött på rykteshysterin där rim och reson är utom räckhåll. Där webbaserade tidningar skriker i panik efter "hits" som ger dem reklamintäkter och därav basunerar ut den mer löjliga storyn efter den andra utan någon som helst grund. Här kommer mitt nya scoop:

Jag här på swearse.blogspot.com kan avslöja att Christiano Ronaldo ska genomgå ett könsbyte under sommaren. Han ska äntligen få spela i Umeå där hans dröm om björkpollenallergi ska gå i uppfyllelse. Dessa avslöjande kommer inom kort att bli avslöjade av Real "Flata" Madrid säger en insatt källa som swearse har talat med.

Fy fan vad bra jag är på journalistik. Kanske borde söka jobb på Aftonhoran nu. Jag ska tagga sidan med Ronaldo och gay så lär hela världen läsa. Hehehe. I will rule the world.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment