Welcome to

Welcome to

Sunday, June 6, 2010

Van Persie

Idag tänker jag prata om Van Persie. Denne skadebenägna holländare som i år har visat att han kanske kan vara en av världens bästa anfallare. Vi ser nu i matcherna innan VM att han är het het het. Jag skulle kunna prata om hur bra han kan bli eller hur många skador han har. För skadorna är helt klart ett bekymmer för van Persie.

Men det klart mest intressanta tycker jag är att han i Holland är precis lika fenomenal som han är i Arsenal. I Arsenal spelar han spets och Holland högeranfallare. Vad har vi i Arsenal på högerkanten? Walcott, en tveksam startspelare. Bendtner, spelade där i början av förra säsongen men det är verkligen inte hans bästa position. Rosicky eller Nasri. Det är inte deras postion. Vi har precis skaffat oss en central striker till, Chamakh. Jag tänker mig till hösten att van Persie spelar högeranfaller. Han och Chamakh kan byta postioner, röra till det och låta Arshavin smyga in från andra hållet. Offensiva krafter med Nasri och Fabregas som mitfältare. Arshavin, Chamakh och Van Persie som offensiv trio och med Walcott, Nasri, Eduardo, Bendtner, Rosicky som ersättare har vi ett offensivt kraftpaket som kan slå de flesta försvar. På så sätt är Wenger helt rätt på det. Vi behöver inte förstärka offensiven om vi får behålla våra spelare. Förstärker vi med en målvakt, en mittback eller två beroende på Campbell. Plus ger lite konkurrens för Song så är vi att räkna med nästa.

Det kan vara så att Van Persie i sjävla verket är nyckeln till vår framgång, något som Wenger vet och just därför gick säsongen så som den gick.  Jag är helt övertygad om att vårt lag är bra, nästan tillräckligt bra. Bara vi släpper lite dökött som Denilson, Silvestre, Almunia och kanske nån dyr toppforward som ändå inte spelar. Jag tror på Van Persie. Jag tror på Arsenal och jag hoppas på Cesc.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment