Welcome to

Welcome to

Wednesday, June 30, 2010

Spanien vidare, Cesc behövs inte

Spanien är vidare och har en rak motorväg till semi i och med att de får Paraguay i kvarten. Tyvärr visade sig målet vara offside vilket återigen ger alldeles för mycket frustration för att vara acceptabelt. Fotboll gäller för mycket för att vi ska behöva se felaktigheter i varje match. Vi kommer aldrig undan bedömningar men vi kan begränsa felmarginalen. Fotboll gäller för mycket pengar för klubbar, för mycket känslor för fans och för mycket ära för spelare för att vi ska basera ett avancemang i VM på en mans godtyckliga ögon från linjen. Det blir bara trist såhär.

För Cesc del visade sig igen igår hur älskad han skulle bli i Barca. Han är inte behövlig i Spanien och då inte heller i Barca. I Arsenal är han en legendar, och hur produktiv som helst, 19 mål och lika många ass. Och han är älskad. Han blev igår framröstad till årets spelare av fansen och man kan ju fråga sig varför han vill gå från talisman, legend, kapten och lagets mest populära spelare till en kille på bänken som spelar när de andra inte orkar. Jag citerar mig själv. Jag sa igår till min gode Barca-vän: "Om Cesc går till Barca är han en idiot". Något radikalt uttryck men tanken är ändå den. Han kommer ju inte att få spela och jag trodde att Cesc var en större människa än att acceptera titlar från bänken.

Stackars Japan åkte ur på straffar igår och det är alltid en sorg att se lag åka ut på straffar. Det är en tuff eliminering som alltid skapar enskilda syndabockar. Life is tough.

Nu är det fotbollsfritt ett par dagar och kanske börjar transfermarknaden att röra på sig. Det finns många spelare av kvalitet som har åkt hem från VM, väntar på semester och vill veta var de ska spela nästa säsong för att slippa sitta och fundera på det hela ledigheten. Ungefär som vi andra som gärna vill veta sina uppgifter till hösten innan man går på sommarsemester. Jag har provat det motsatta och det är en pärs kan jag lova.

Sol Campbell verkar mer och mer klar för Celtic och vi får väl acceptera att killen vill spela om han nu ska kämpa på ett par år till.

Vi får se vad som händer.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment