Welcome to

Welcome to

Wednesday, February 3, 2010

Chelsea tappar också poäng

Först vill jag säga att det är rolgit att det börjar bli en tillstymmelse till diskussion här på bloggen. Jag får rapporter varje dag om 100-tals läsare men det är dåligt med kommentarer. Tack i alla fall för de som skriver.

Härliga nyheter annars idag. Hull får 1-1 mot Chelsea. Då borde vi kunna få det också eftersom Hull är ett riktigt skitlag.

Nej men ärligt så har jag hela tiden sagt att ligan inte är körd för att vi förlorade mot United. United kommer att tappar poäng och som igår kommer Chelsea också att göra det. Problemen är ju att vi själva också kommer att göra det om vi inte får fart på grejerna. Och den stora frågan är ju om vi har material till det? Runt om i Arsenalvärlden kan man tyda att fler är trötta på truppen. Man är frustrerade över Sagnas dåliga inlägg, han har gjort sin supersäsong och nu borde Eboue få chansen igen. Man har ledsnat på Walcotts talang, även om jag faktiskt tror han kan bli riktigt bra men han är inte det nu. Man har tröttnat på att Wenger inte köper material även om Wrighty7 idag har en mycket intressant teori kring detta. Jag hoppas det stämmer. Man har också tröttnat på att Cesc aldrig får spela med riktigt bra partners. Man är allmänt ganska less på att det har sett likadant ut väldigt länge nu. Wenger får oss att hoppas, bitivs ser det bra ut och då hoppas vi men sedan viker vi ner oss igen. Jag har för ett tag sedan gjort avancerade (haha) uträkningar om hur man vinner ligan. Och det gör man inte genom att slå konkurrenterna. Det gör man genom att mala sönder de sämre lagen och inte tappa poäng. Men det är dock knäckande att vi aldrig kan stå upp mot Chelsea eller United. Det finns undantag men de är få räknade.

Nu blossar ryktena kring Cesc och Barcelona såklart upp igen och jag tror inners inne att det finns en risk för att han lämnar. För sin egen skull. Han har investerat så mycket i Wengers filosofi att han måste dra gränsen någonstans. Inget lag är en garanti för framgång men Barcelona är väl det närmaste man kommer. Jag hoppas dock han stannar och killen har faktiskt kontrakt till säsongen 13/14 så ska han gå kommer det onekligen att kosta plenty. Men som jag envisats med hela säsongen. Istället för att sälja Cesc för en 6-700 mille kan vi investera våra egna 4-500  mille på att komplettera laget istället. Problemet är att om Mr Palmer har rätt, vilket han inte har så ofta, så har Wenger bränt en stor del av budgeten på att skriva nya kontrakt just för att förhindra spelaflykt. Är det så har vi inte riktigt så mycket pengar som vi önskar, men bara tanken på att Denilson skulle ha 80 000 £ i veckan gör mig illamående.

I alla fall. Vi får inte ge upp hoppet ännu. Jag tror fortfarande att Chelsea blir för svåra men sen är det bara att nöra på igen (förutom Liverpool-matchen) och hoppas att Champions League blir roligt i år. Efter det ger vi oss åter igen in i sommaren då vi som vanligt hoppas hoppas hoppas. Jag hoppas Wrighty7 har rätt. Då kan det bli kul.

Gunners!!

//swearse

1 comment:

  1. låter riktigt frestande och hoppfullt om mr wenger har sagt så till sina spelare för det är precis som wrighty skriver att om wenger tror så mycket på sina spelare så måste de leverera annars är respekten inte ömsesidig!

    även hela laget skulle skärpa sig så skulle jag av hela mitt hjärta vilja se en målvakt som nu tydligen måste vara över 1.90 kunna lyfta från marken för det gjorde `F*N inte Almunia på nanis lobb. han bara lutade sig bakåt och försökte nå den! Riktigt jävla basic grejer som målvakter får lära sig att ta några steg så man har lite kraft i sitt upphopp. patetiskt almunia

    ReplyDelete