Welcome to

Welcome to

Saturday, February 20, 2010

Inför Sunderland

Well well. Det satans snöovädret har gjort att min parabol 700 m upp i luften är fylld med snö och plötsligt kom dagen med nya utmaningar. Jag som inte gillar höjder ska som en ninja ta mig upp till nocken och fixa. Allt har sitt pris, Arsenal är ovärderligt.

Matchen idag känns en aning svår. Hemma mot Sunderland, som liksom vi har en hel hög med skador, borde vi slå i normala fall. Nu är vi lite i ingemansland. Alla vet att vi måste vinna för att hänga med, vi har tråkiga upplevelser i ryggsäcken från Porto-matchen och vi är väldigt hårt skadedrabbade. Det gör att den lätta hemmamatchen blir svår med desarmerat lag med dåligt självförtroende. Så mina vänner. Ha respekt inför dagens uppgift.

Wengers stora uppgift idag är att inse att Nasri och Rosicky inte kan spela samtidigt. I alla fall inte på varsin kant, det går inte. Jag skulle spela Walcott även om han inte är i form. Utan en djupledsspelare kan motståndarna försvara sig med ansiktet uppåt och då har de koll på alla spelare. Tvingar man dom springa med Walcott så vänder de ryggen till och plötsligt finns möjlighet att löpa i andra luckor.  Jag skulle också spela Ramsey idag. Det finns inte några goda skäl att spela Den*lson. Han är vår backup för defensiv mittfältare. Där spelar Song idag hoppas jag. Därför spelar man Ramsey, Nasri eller vem fan som helst. Men inte Den*lson. Fan heller. Helst Ramsey. Ramsey är en målfarlig mittfältare a la Lampard junior. Kommer in med bra tajming i anfallen och skjuter mycket. Ramsey, om han har en bra dag, tillför mycket i Arsenal.

Målvaktspostionen sedan är ju en helt ensam historia. Jag menar. En klubb som Arsenal ska ju inte behöva spela en halvskadad Almunia. Att vi som toppklubb i Europa tvingas spela en från början skitdålig målvakt men nu också halvskadad för att våra ersättare är ännu sämre är en skam. Inget annat än en skam.

Vi får hoppas spelarna inser allvaret med matchen  och inte är allt för bakfulla efter Porto-matchen. Mycket efter matchen har ju handlat om domaren (vilken pajas) och Fabianski men vi ska komma ihåg att Arsenal var inte speciellt grymma utan att Fabianski och domaren sabbade allt ihop.

Laget:
                      Almunia
Eboue-Campbell-Vermaelen-Clichy
                       Song
                Cesc-Ramsey
     Walcott                Rosicky
                   Bendtner

Kom igen nu och visa att vi kan spela fotboll. Och snälla Wenger, gör inte bort din laguppställning bara för att du är så jävla envis.

Gunners!!

//swearse

2 comments:

  1. Jag tycker man ska spela med denilson idag för det är ju den defensiva rollen han inte klarar av. Som balans spelare mellan song och fabbe har han ju vart riktigt bra tycker jag.

    ReplyDelete
  2. Jag tycker aldrig mer Denilson ska spela i Arsenal.

    //swearse

    ReplyDelete