Welcome to

Welcome to

Friday, February 26, 2010

De nyheter jag fick var att det finns inget nytt

Arshavin, Diaby och Gallas borta. Gallas är kanske borta längre än vad vi hade hppats på. Vilket egentligen bara blottar våra bekymmer som vi ändå redan visste om. Vi har bara Campbell och Silvestre som ersättare och det är inte bra, inte för att vara en klubb som aspirerar på en titel i Premier League.

För övrigt undrar man vad det är med Arsenal och bristningar. Arshavin uttryckte på sin egen hemsida att han siktade på Sunderland. Nu är han borta även från Stoke. Det har vi sett tidigare i Arsenal. Jag undrar egentligen vad man ger för behandling mot bristningar och sträckningar i Arsenal. Tortyr kanske. Något är fel.

Kontentan är att det inte finns så mycket nytt att fundera kring. Jag tänker inte sänka mig till att diskutera Bridge versus Terry för att det är ointressant. Båda två är as. Punkt slut.

Det som dock kan vara intressant är att halvårsbokslutet kom idag och jag har inte hunnit analysera det så noga ännu. Första anblicken är att vi lägger alla våra pengar på att bli av med skulder och att vi lägger alla våra transferpengar på att förlänga med spelare som Eduardo, Walcott och Rosicky som egentligen har väldigt mycket mer att bevisa innan de sluter lukrativa avtal. Men det vet ni redan att jag är tveksam till. vad hade ni valt? Att lägga miljoner på att knyta upp Eduardo och Vela på lång sikt eller skulle ni vilat haft in Dzeko vid jul. Jag vet vad jag hade föredragit. Irriterande.

Imorgon möter vi Stoke och då kommer även mer info kring detta.

Höres

Gunners!!

/swearse

No comments:

Post a Comment