Welcome to

Welcome to

Monday, February 8, 2010

Drogba-Arsenal 2-0

Sådär ja. Jävla Drogba. Alltid denna vessla...äh Drogba. Fan också. Nu ska vi inte höja honom till skyarna för hans mål gick till såhär:

1:a målet:
1.Song markerar Drogba
2. Bollen kommer, Song tittar på den som en hundvalp som ska försöka sitta medan någon kastar ett hundben framför fötterna.
3. Drogba glider ifrån Song och gör mål.

2:a målet.
1. Clichy väljer av någon anledning att inte ta en fri boll på mittplan.
2. Anelka springer diagonalt och både Vermaelen och Clichy följer efter honom.
3. Drogba får bollen helt ren där vi borde haft en vänsterback
4. Drogba får promenera in i straffområdet.
5. Eftersom vi inte har någon målvakt gör Drogba mål, nej, nu var det inte Almunias fel, fast vi har ingen målvakt ändå. Jag ville bara konstatera det.

Alltså. Riktigt dåligt försvar gör Drogba riktigt bra. Tänk så här. Drogba är en medmåttig Volvo 740. Inget speciellt och jämfört med en Ferrari är han skräp. Men ska Volvon köra ikapp med en 3-hjuling ser den plötsligt ut som ett fartvidunder. Så bra gjorde Arsenal Drogba igår.

Sen kan man ju undra varför inte Barca eller Real köpt honom för länge sedan de har ju för vana att köpa sönder lag. Nej, just det. Chelsea har ju ryska maffian bakom ryggen så de behöver ju inte sälja nåt. Så dum jag är.

I vilket fall som helst förlorade vi matchen och det var inte mycket att snacka om. Vi har några chanser men sätter dom inte. Det gjorde Chelsea och alltså vann dom. En viss positiv känsla kan jag känna för vi hade ändå en annan glöd igår. Cesc var allmänt vansinnig på det mesta. Jag hoppas att hans frustration inte är en signal på att han är trött på Arsenal utan att han verkligen vill vinna. Men jag känner mig lite osäker där.

Risken är ju att spelarna också funderar lite på vad Wenger verkligen vill. Chamakh kanske kommer till sommaren för Wenger ville inte betala för honom nu. Men va fan. Vilket är vår prioritet. Vinna eller spara pengar? Vi behöver ju onekligen en striker. Jag menar, när Bendtner känns giftig med sina bollmottagningar står ju något inte rätt till.

Nu måste Arsenal ta sig samman och börja vinna. Liverpool på onsdag och de kan plötsligt ge oss en obehaglig kamp och 4:e platsen, eller ännu värre City och Tottenham kan ge oss en kamp om 5-6:e platsen. Där ska vi inte behöva hamna. Nu gäller det att prestera. Kämpa, prestera och vinna. Om 3 poängarna ramlar in kommer vi att få avstånd till lagen bakom och då kan vi smyga i vassen och hoppas att de framför oss går och klantar sig. Nu tror jag inte det händer, men jag vill ändå skapa avstånd de lagen bakom. De börjar komma obehagligt nära. Och en förlust till så är de mer eller mindre ikapp.

Kom igen nu.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment