Welcome to

Welcome to

Friday, February 5, 2010

Fredagstyst

Som vanligt i Arsenallägret är det ganska tyst på fredagar. Presskonferensen är inte förrän i eftermiddag och den brukar ge mera. Däremot har vi fått skadenyheter inför Chelsea. Eduardo är borta och Diaby tveksam. Jag trodde inte jag skulle säga det men Diaby hoppas jag får spela. Han är ett mycket bättre alternativ än Ramsey. Och Denilson existerar inte för mig längre. Jävla pajas. Jag står fast vi det. Dålig form är en sak, ointresse är en annan. Skicka Denilson till Palmeiras. Jag hoppas Wenger mörkar lite med Diaby, ungefär som med Verminator mot United. Vela är också borta men det är av mindre intresse.

Det mest intressanta idag är väl att Chelsea får värva trots att regelövertramp med Kakuta från Lens vilket innebär att ryssen miljarder åter kommer att förändra fotbollsvärlden och vilket också innebär att man inte behöver följa några som helst regler när det gäller övergångar. Barca och Chelsea är tydliga exempel på detta. FIFA har tydlig regler när gäller "tapping-up" spelare och när det gäller övergångar för ynglingar. Men såsom i alla regelverk är reglerna inte intressanta om det inte finns någon konsekvens. Jag har många gånger fått pikar från Chelseasupportrar som tycker Wenger rensar marknaden på unga talanger. Ja, det kanske han gör men vi har i alla fall hyfsen att betala för dem och hålla oss inom reglerna.

Wenger säger också att det inte finns någon oro för Walcott utan att han kommer att bli bra. Ett argument som jag kan hålla med honom om. Walcott är inte bra nu men har pga skador inte fått chansen att uvecklas så hoppet är inte ute där. Däremot är det synd om lille Walle för han lär nog inte få spela något VM tyvärr. Det kan jag inte tänka mig.  Men för hans framtid i Arsenal finns det ingen anledning att oroa sig ännu. Hade han varit helt frisk hela säsongen och fortfarande varit kass så är det bara att isne att han ine blev så bra som vi trodde. Men så är inte fallet.

Annars är det intressant derby mellan Pööl och Everton imorgon. Skulle vara skönt om vi slipper ha Liverpool hängande i hasorna så jag slänger en slant för Everton av rent egoistiska skäl. Sen kan man ju alltid hoppas på Pompey men borta mot United är nog för mycket för lilla Pompedompe så sitter fast i botten.

Vi hörs imorgon

Gunners!!

//swearse

2 comments:

  1. Blir också lite besviken på Wenger ibland. På tok för snål tyvärr!

    ReplyDelete