Welcome to

Welcome to

Thursday, February 11, 2010

Fy fan, så gott.

Igår vid elva tiden var min kropp fylld av energi, glädje och tillfredställelse. En våg av eufori spred sig i mig och jag förstod hur skönt det är när Arsenal vinner stora matcher. Jag gav er en uppställning igår och sa att spelar vi så här vinner vi matchen. Vi spelade så, så när som på att Nasri spelade en halvtimme innan Rosicky kom in på den positionen jag gav honom. Och vi vann, eller hur? Sen att just Rosicky fick hjärnsläpp precis som Nasri mot Chelsea när han har friläge och gör absolut ingenting av det är en annan sak. Det är dock intressant att spelare som vi spelar i forwardspostioner inte har en aning om hur de ska hantera en målchans.

Vi slog i alla fall Liverpool. Jag tycker det var mycket rättvist. Vi hade mer boll, vi hade mer chanser och vi hade också vår number one striker borta så skyll inte på det Pöölare.. Hands på Fabregas i slutet, ja, det var det. Men frisparken de fick, nej, inte ens nära. Domaren insåg detta och släppte därför handsen. Rörigt när domare måste kompensera sig själva och inte ok. De måste lära sig ta bättre förstabeslut, annars blir de bara löjliga. Bendtner blev varnad helt korrekt för filmning. Dock filmade herr "Helylle-Gerrard" tydligt vid minst 3 tillfällen igår och var inte ens nära en tillsägelse. Patetiskt. Det fanns en tid då jag hyste full resekt för Gerrard, att han alltid var bra, hans otroliga tillslag, hans kraft i spelet. Men nu......du har gjort dig till en pajas Gerrard. Filmar i varje match. Hade du sprungit istället för att kasta dig i straffområdet hade du kanske gjort mål. Nolla.

Jag hoppas alla såg skillnaden med att spela Diaby istället för Denilson och Bendtner istället för, nej just det, vi hade ju ingen striker i föregående 3 matcher. Visst, Bendtner är ingen gudagåva till fotbollen men han spelar i alla fall som en striker ska. Möter, sticker, tar emot, nickar och gör livet surt för mittbackar. Vilket ger Arshavin och Rosicky möjligheter. Vårt spel såg tokmycket vassare ut igår än mot Villa, United och Chelsea. Nu kanske inte Pool är lika bra som Chelsea och United men Villa borde de klara och där var vi lika ofarliga. När det gäller Diaby så får jag se mig besegrad av Wengers talangöga. Jag tyckte Diaby såg ut som långben på plan, ologisk och lat. Men igår var han kung, inte för målets skull utan för att han kämpade som en furie både upp och ner. En riktigt box-box player som får mig att känna Vieira-känslan. Härligt.

United tappade poäng, Chelsea fick stryk. De kommer tappa mer poäng. Nu är det bara att nöta, nöta, nöta och nöta. Vi kommer antagligen inte plocka alla poäng som är kvar, men vi har chansen. Alla lag vi ska möta från nu och till slutet av säsongen bör vi och kan vi slå. Skulle vi göra det, vinner vi antagligen ligan. Sug på den. Det troliga är ju dock att vi kör fast mot nåt lag nån gång, allt annat är att kräva för mycket men möjligheten lever i alla fall. Så kändes det inte i söndags.

Nasri fick lite on i huvudet men han kan snart spela igen, Arshavin såg ut att få en hamstring. Det är värre. Även om det är en vecka till nästa match vill vi inte förlora Arshavin nu. Som sagt, det är en vecka till match nu. Efter 4 galet tuffa matcher borde mentalt och fysiskt kan vi behöva det. Det är trots allt Champions League nästa vecka. Minst lika viktigt. Så slicka såren och ladda om. Det är medicinen.

Vi lär ju ha gott om tid att prata innan det är match om en vecka så jag lämnar det där. Jag orkar inte ens kommentera Xavis, Cesc har Barcas DNA-tugg igen. Vi har hört det nu din jävla duracell-kanin. Minst 199 ggr. Kom åtminstone med något nytt din pajas.

Gunners!!

//swearse

1 comment:

  1. Vilken underbar seger igår. Mitt jubel när Diaby gjorde målet hördes nog i hela kommunen.
    Helt plöstsligt är vi med i racet igen och det är ju inte helt fel att ha med sig i ryggen nu när vi inte spelar på en vecka. Skönt för kilarna att vila kropparna lite. Peronligen skulle jag rekommendera träningsledigt för Fab, Song, Gallas, Vermaelen. Antar att Ryssen kommer få det ändå.

    /Dave

    ReplyDelete