Welcome to

Welcome to

Wednesday, February 10, 2010

Inför Liverpool

Hej

Igår ringde en mycket god vän som inte kan se Canal plus och frågade försynt om han fick komma och se matchen hos mig, han la också till försynt att nog tänkte hålla på Liverpool. I vanliga fall hade jag skrattat honom i örat och sagt: "Gör du det, det är ju ditt problem. Du får åka hem som en ledsen och bruten man".
Men nu är jag inte riktigt lika kaxig utan vek ner mig och svar istället: "Ja, du är välkommen, det kan ju bli intressant, var inte för elak om ni vinner bara".
Vi är the fucking Arsenal. Varför ska jag behöva känna så? Jag blir irriterad. Jag blir irriterad på mig själv. Jag blir irriterad på Wenger. Jag blir irriterad på hela Arsenal och jag hatar fortfarande Denilson...........

Ikväll ska vi spela mot Liverpool. Det sista av de gamla topp 4 som vi har kvar att möta. Som det ser ut idag kan det nog bli de topp 4 igen i alla fall när säsongen är slut.

Innan vi pratar match ska jag kommentera 2 spelares kontrakt och transfersituation. Spansk media uppger att Cesc är överens med Barca. Spansk media borde slå upp ordet "kontrakt" och läsa innebörden av detta. Laporta borde slå upp ordet kontrakt och läsa innebörden av detta. Såklart kan det bli så om Barca lägger ett bud som Arsenal accpeterar. Cesc har väldigt lite med det att göra, och om det blir så är det väldigt väldigt dåligt för Arsenal men å andra sidan sliper vi ha stalking-Laporta efter oss varje vecka.

IMG föstorar upp att Gallas tvekar om ett nytt kontrakt eftersom han bara blir erbjuden 1-årskontrakt. Wow, vilken nyhet. Wenger har i snart 15 år bara erbjudit alla spelare över 30 ett 1-årskontrakt. Därför förlorade vi Bergkamp och Pires bland annat. Om Gallas väljer att inte förnya är det inte speciellt konstigt. Han är inte omtyckt i klubben och tycker inte om klubben. Han är en bra back med fantastisk vinnarinstinkt så jag har gärna honom kvar. Men han är absolut ingen Gunner. Försvinner han, försvinner han.

Nu Liverpool. Ett Liverpool som har fått lite smak på toppen. De är oss i hasorna och är inte bara nöjda med en 4:e-plats längre utan siktar på topp3. Såklart de gör. Vår utmaning ikväll blir att spela mot ett lag med positiva vibbar efter det faktum att vi själva bara tagit 1 poäng av 9 möjliga. Vi kan abslout slå Liverpool. Men de kan absolut slå oss också. Så kvällen känns ganska oviss på många vis. Med tanke på Wengers presskonferens kan man tänka sig att Bendtner inte spelar ikväll heller. Vilket gör att vi åter igen ställer upp med ett lag helt fritt från renodlade anfallare. Jag gillar inte riktigt idén att spela Rosicky och Nasri samtidigt. De är lite för lika. Vilket leder till att om Bendtner inte ska spela måste det bli Walcott vilket inte heller är en speciellt god lösning. Vad gör man? Spelar Eboue, ja fast på högerbacken. mer då? Man spelar Bendtner i åtminstone 45 minuter för att ge oss chansen att leda istället för att ligga under.
Nästa nyckel blir såklart att försvara sig. Jag tror inte jag behöver förkalra mer. Arsenal behöver lära sig att försvara. Vi kan inte släppa in 2-3 mål varje match helt i onödan. Då kommer vi 6:a till slut.

Laget:

                 Almunia
Eboue-Gallas-Vermaelen-Clichy
                  Song
             Cesc-Diaby
    Rosicky              Arshavin
                 Bendtner

Spelar vi så är jag övertygad om att vi vinner, spelar vi inte så, vilket jag tror att vi inte gör, kommer jag att bli orolig.

Men men.....lika bra inställning som mot Chelsea. Lite hetare framför eget mål och lite hetare framför deras mål så kan vi vinna. Vi ska ju komma ihåg att Chelsea är bra mycket bättre än Liverpool i år.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment