Welcome to

Welcome to

Tuesday, February 16, 2010

Inget är som väntans tider

Det är fortfarande bara små små stänk av innehåll i de oceaner av nyheter som kommer angående Arsenal. Det är mest upprepningar, rena lögner och allmänt texter om absolut ingenting. Ungefär som min blogg de senaste dagarna.

Jag väntar .......fortfarande.............med spänning på skadeuppdatering. Inget nytt om Song och nu tydligen Gallas och Vermaelen. Men båda spelar antagligen. Annars hade det varit roligt att se store Sol i Champions League igen. På tal om Champions League så basunerar spelare i Porto ut att de kan slå oss. Ja, det kan de säkert, det behöver de inte skrika om i media men de analyserar också att Fabregas behöver stoppas. Hmmm....no shit Sherlock. Det är som att möta Barca och påpeka att man behöver ha ett öga på Messi. Tycker de verkligen det är en avancerad analys över hur man slår Arsenal. Jaja, med de taktiska genierna i Porto känner jag mig genast lite tryggare inför imorgon.

Inget som har något för övrigt att diskutera? Själv sitter jag och räknar på vår nya budget på jobbet och bävar inför hur det ska gå, samtidigt som jag uppdaterar NewsNow för att se om käre Wenger orkar bemöda sig att berätta något om läget i truppen.

Eftersom jag inte har något annat att prata om kan jag väl beklaga mig lite över Viasat-On-Demand. Själv har jag bara Canal + eftersom det dels kostar lite pengar med kanaler och dels för att jag inte vill smycka mitt hus till ett tunisiskt mediacenter. I alla fall, ibland har jag blivit tvungen att köpa matcher genom Viasat-On-Demand och det har väl funkat ok. 39 spänn eller liknande för en halvpissig bild och i bästa fall ljud. Men bättre det än att leta runt som en galning för att hitta ännu sämre streamar. Nu har de plötslitg börjat ta ut 79 kr matchen vilket visserligen inte är speciellt mycket pengar men med tanke på kvaliteten är det ju rent ocker. De utnyttjar oss fanatiker som ändå inte kan låta bli att titta för att dra in pengar på ren skit. Skämmes.

Det sköna är att jag imorgon inte tänker betala utan jag ska bunkra in mig i en god vän/släktings källare med kaffe, öl och en smaskig vattenpipa hela kvällen. Så ska fotboll avnjutas, enda felet är att man känner Laportas hypokratiska ande vila i väggarna i denna Barcakåta källare. Men då det finns ungefär 300 klubbar jag hatar mer än Barca i Europa så får man gilla läget om man överhuvudtaget vill umgås med någon. Det är mest Laporta och Xavis DNA-forskning jag tycker illa om. Vill man skratta åt en Barca-kille kan man gå in på Iniesta´s hemsida. Den är galet pinsam för all mänsklig existens. Tur för honom att han är grym på fotboll.

Jaja, lite sidospår idag men det får ni leva med för................jag bestämmer.

Gunners!!

/swearse

2 comments:

  1. Hej,
    Såg ditt inlägg och vill dels tipsa dig att kontakta vår kundtjänst ang ev bild och ljudproblem med sändningen. Självklart ska du har bra kvalité när du beställt en match. Vill också tipsa dig om att du nu kan skaffa Sportpaketet på www.viasatondemand.se där du för en fast månadskostnad (159kr) får tillgång till alla streamade CL-matcher och mycket mer.

    ReplyDelete
  2. Gallas kommer inte spela :/

    ReplyDelete