Welcome to

Welcome to

Monday, February 1, 2010

Nu är det roliga över

Jag är tokig. jag är vansinnig. Jag är besviken. Jag är sviken. Och Wenger, vi ska vänta med att döma dig till maj. Jag lovar, men då.......kommer domen. Det kan jag lova. Det är upp till dig.

Först ett par saker. Jag kommer säkert skriva saker jag ångrar i den här bloggen men en sak ska ni vara säkra på. det jag ska skriva nu tänker jag stå för i urminnes tider. JAG VILL ALDRIG MER SE DENILSON BÄRA EN ARSENALTRÖJA. ALDRIG. Man kan vara en dålig fotbollsspelare, man kan få för stort ansvar av managern. Men man kan åtminstone försöka. Denilson var en skam mot Stoke, han var lat mot Villa men igår var han en jävla idiot som jag önskar försvinner ur Arsenals historia. Vid första målet rundas han som en kon av Nani, ok rädd för straff fine. Vid andra målet joggar han som en jävla pensionär medan Rooney drar förbi och sätter den. Va fan. Han platser inte i korpen. Är han bar en idiot eller vad är det frågan om. Bryr han sig inte? Skiter han bara i det eller?
Tredje målet. Denilson tappar boll igen och orkar inte ens försöka. Samma jävla lunkande tillbaka. Domaren som är en lönnfet 40 plusare drar förbi honom som ett ånglok. Denilson skiter i hur det går för Arsenal, alltså skiter jag i hur det går för honom. Jävla pajas. Aldrig mer vill jag se honom. Man kan förlåta misstag, man kan förlåta dålig form. Men man kan inte förlåta likgiltighet. Ta bort skiten.

Problemen kvarstår med en målvakt som helt förlorat allt hopp. Han vet ju inte vad han ska göra längre. Läget är ju hopplöst. Backarna bryr sig inte om honom längre. Gallas tittar inte ens åt honom. Möjligtvis för att Gallas är en skit som person men han kan i alla fall fotboll och vill vinna.

Clichy är ett stort bekymmer. Han måste komma igång och börja försvara. Just nu är han bara ett rundningsmärke.

Vem ska vi skylla på? Wenger skyller på spelarna och menar att de var rent dåliga. Jag skyller på Wenger. Vad fan kräver du? Vi ställer upp med ett lag utan en enda anfallare på plan. Arshavin är i bästa fall en släpande forward. vi är Arsenal FC och har inte ens en forward. Skamligt. Vela är kass, Walcott är inte bättre nu än när han var 15. Bendtner är en hyfsad spelare men ingen stjärna. Vi har pengar i överflöd men vad händer? Inte ett jävla skit. Wenger låter ligan rinna oss rakt ur händerna. Jag sa igår att även om vi förlorar mot United så är inte ligan körd. Det är den inte heller. Problemet är att vi hittills har vikt ner oss mot City, United x2 och Chelsea. Inte en chans hade vi. Vi ska vara glada att vi klarade Liverpool och vi ska vara glada att vi inte förlorade mot Villa i onsdags. Detta betyder att vi inte kommer att vinna ligan, inte förlusten igår mot United utan det faktum att vi inte är tillräckligt bra för att vinna Premier League.

Själv har jag svårt att ens tänka mot Chelsea. Jag är bara rädd, för egen del. Alla de jag känner som jag tampas med för att försvara mitt Arsenal kommer att äta upp mig. Jag tänker inte göra det mer. Arsenal är inte bra, inte nu, inte med dessa spelarna. Jag är bara rädd att jag får så mycket skit att jag inte ens orkar se skräpet spela. Vore jag Fabregas skulle jag gå till Barca i sommar. Han har uppfyllt sin plikt som trogen Arsenalspelare. Detta leder ju ingen vart. Ingenstans. Vi är ligans mest fungerande klubb, vi har massor av pengar som är våra och inte nån jävla pajas som bestämt sig för att köpa en dyr leksak. Det kan vi vara stolta över men det leder ju ingen vart. I 5 år har vi hoppats och önskat men Wenger har inte ens försökt. Vi supportrar är offer för Wengers jävla drömutopi om att det går att skapa ett vinnande lag genom harmonim och talang. Fint, dröm om det då Wenger. Men ett tips är att det behövs en ingrediens till. En liten ingrediens som resten av världen kallar kvalitet. Det har inte Arsenal.

Jag hoppas verkligen Cesc går, det är han värd. Tänker Wenger ändra sig, antagligen inte så lämna skeppet ni som kan. Själv är jag kvar som trogen supporter likt en väktare inför en gammal skatt. Jag kan inte lämna, jag sitter där jag sitter, som en bruten supporter, uppgiven och utan hopp. Besviken och sviken. Arg och ledsen. Sur och förtvivlad. 

Läs Arseblog och Arsenal Action. de är på vår sida. Ingen vill dig något illa Wenger. Du är en hedersam man men härlig fotbollsfilosofi. Men tyvärr älskar jag Arsenal mer än dig. Det är nog nu. Förändra eller.........

Gunners!!

//swearse

2 comments:

  1. Jag håller med dig, nästan till 100%.
    Hoppas INTE Fabregas lämnar, Fabregas är Arsenal, utan honom sjunker vi som en jävla sten. Annars håller jag med dig.
    Kan vi vinna en titel när RvP är skadad hela jävla tiden? Kanske Carling Cup eller FA cupen, Wenger verkar dock inte alls bry sig om dom.

    Kan vi vinna något med Bendtner längst fram? När han träffar mål, ja, kanske. Nu? Nej.

    Eduardo?
    Älskar Eduardo, men han duger inte efter sin skada och kommer nog aldrig bli den han har varit, tyvärr.

    Vela?
    Nä, en 20årig reserv duger inte.

    Wenger är snål, för snål. En grym manager, men för snål. Varför kunde han inte bara köpt Dzeko, Chamakh, den där Holländaren från Milan? Vem som helst, bara han kan göra mål. Vi kan fan inte lita på att Fabregas ska göra mål och bli matchhjälte match efter match efter match.
    ...och varför kan vi inte köpa in en DM? När Song är skadad, eller drar till Afrikanska har vi ingen ersättare. Denilson vill jag inte ens nämna, USEL. Verkar inte gå bättre när han är tillbaka på sin vanliga position.

    Almunia behöver nämner jag inte heller, Fabianski kan inte hålla nollan. Köp någon, snälla.

    ReplyDelete
  2. Effing WORD på 99% av inlägget Swearse! jag vill verkligen inte att fabregas ska lämna. inte på grund av detta. han förtjänar medspelare som klarar av att sköta sin uppgift och inte två skamliga spelare i Almunia och Denilson. keep the faith

    ReplyDelete