Welcome to

Welcome to

Thursday, February 25, 2010

Tji fick jag

God torsdag mina vänner
Idag hade jag hoppats på lite nyheter kring skador osv. Men nä, inte ännu i alla fall. Eduardo känner sig bättre och hoppats att skadehelvetet är över. Jag vet inte om han menar att kunna spela var 10e match är att vara tillbaka men vi har alla olika mål i livet. Vi hade behövt en målfarlig Eduardo men han har aldrig blivit den striker som sätter alla chanser så mitt tålamod börjar tryta för vår lilla crozilian.

Men nyheterna är fortfarande inte precis banbrytande. Jag skulle kunna skapa lite litterär magi men mitt oerhört utvecklade skriftspråk men jag döljer de fantastiska hemligheterna lite till :-). Jag har nämligen inte gentligen tid svammel vilket i för sig är just det jag bjuder på nu. Min lille son fyller 0,5 anno idag vilket innebär en något påhittad men ändå viktig högtid. Så lite städ, lite matlagning och lite pyssel fyller min dag idag.

Tillbaka till världens centrum. Arsenal.....
Herr Wenger säger att vi redan kan vara stolta över säsongen vilket jag tolkar på 2 sätt.
1: Han vill lyfta pressen från våra spelare inför slutskedet.
2: Han har naturligtvis rätt. Vi är med i ligan och kvar i Champions League när vi går in i mars. Det hade man inte väntat sig i början av säsongen men...jag säger men.....med tanke på de värvningar vi inte har gjort och de spelare vi har är detta ett bra resultat MEN det är fortarande inte det vi supportrar önskar oss. Vi önskar inte oss vara nöjda med tanke på omständigheterna. Vi vill vara nöjda för att vi har ett bra lag och vinner titlar. Punkt slut.

Man kan väl säga att detta är ungefär det jag skrapat fram. Mycket mer händer inte, inte som jag tycker är värt att rappotera om i alla fall. Afobe har skrivit kontrakt och någon talngfull Ericksen finns i Ajax. Men det är faktiskt inte intressant. Jag vill prata a-lagsfotboll och titlar. Talanger är jag trött på.

En grej till bara. Jag så en artikel om Rooneys brorsa på Aftonbladet. Undrar hur Mamma och Pappa Rooney tänkte när de gjorde en till efter att den första blev så misslyckat ful :-)

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment