Welcome to

Welcome to

Sunday, February 21, 2010

Det är konstigt att jag inte är tränare :-)

Jag hoppas att ni kommer ihåg vad jag skrev i inför rapporten. Det visade sig bli precis så som jag önskade. Och det gick ju bra, kanske inte strålande men klart bra och klart godkänt. Eboue är ju så mycket bättre som högerback och Eboeu är just nu så mycket bättre än Bakary Sagna. Jag tycker Manu Eboue bevisligen har tagit tillbaka sin plats som högerback. Man kunde inna motivera Sagna med att han var bättre defensivt. Men det är inte alls lika givet längre.

Walcott-projektet blev precis så som jag trodde. Han var inte speciellt superb i sitt spel men han sprang i djupet och det skapade massor av yta för andra spelare. Klockrent taktiskt. Synd bara att vi inte gör mål.
Sen att vi spelar Silvestre i mittlåset är ju bara för att göra det spännande. Spelar man Silvestre får man räkna med ett par frilägen i baken. Farligt spel kallar jag det. Antagligen så är inte Campbell tillräckligt tränad för att spela match på match vilket bara betyder en sak. Att man saknar Campbell betyder bara en sak, att vi har tunt av kvalitet på den postionen.

Annars såg det bra ut igår förutom att vi inte satte chanser och att vi släppte till chanser. Ramsey var inte strålande, inte alls. Men en energiskt kämpande 18-årig Ramsey är 10 gånger bättre än en 22-årig Den*ilson som skiter i vilket. Den*lson kom in med 5 minuter kvar och lunkade omkring i 5 minuter. Han kämpar inte ens då. Sälj honom. Jag hatar honom.

Annat glädjande är att vi tog in 3 på United och jag tror faktiskt på riktigt att om vi vinner alla våra matcher så tar vi ligan. Jag tror faktiskt det. Däremot tror jag inte vi vinner alla matcher vilket gör att vi ändå inte vinner ligan men hamnar på en fin andraplats eller en trygg tredjeplats. Resultatmässigt får vi acceptera ett sådant scenario. Jag hoppas Cesc gör det också.

Nu är det tyvärr en hel vecka till innan det är match. En hel vecka sen har vi en riktigt knepigt match borta mot Stoke. Stoke som har en vana att ordagrant kasta in ett par bollar mot oss. Men nu föregår jag händelserna lite. Jag tycker vi ska vara nöjda med resultatet igår, vi ska också vara nöjda med at Bendtner och Walcott ger oss en mycket mer rörligt anfallsspel. Och Walcotts form är ju klart stigande så det kanske kan bli något ändå. Vi hoppas också på att inga nya skador uppträtt, och vi hoppas på att några spelare kurerar sig.

Gunners!!!

//swearse

No comments:

Post a Comment