Welcome to

Welcome to

Sunday, February 7, 2010

Inför Chelsea

Nu ska vi till the Bridge. Det blir svårt. Det är alltid svårt och alltid viktigt. Jag vågar inte ens hoppas på seger idag så jag nöjer mig med det faktum att vi kämpar och presterar. En Gunners som sliter till kroppen värker är det enda jag kräver idag. Hårt jobb och god inställning. Förlorar vi då får man gilla läget. Det tråkiga när det gäller laget är att det verkar som om varken Diaby eller Bendtner startar vilket gör att vi spelar ett lilleputtlag igen mot ett stort och fysiskt lag. Det känns oroväckande i allmänhet.

Denilson kan omöjligt få spela. Spelar han förlorar jag all respekt för Wenger. Jag har tjatat om detta hela veckan men det är ok att spela en spelare som är ur form för att han ska hitta rätt. Men det är inte ok att spela en spelare som inte ens bryr sig. Spela hellre Walcott till höger då och Nasri eller Rosicky i mitten. Spela Rosicky till höger och Nasri i mitten vet jag. Perfekt, nej inte perfekt men bättre.

Sen måste vi se till att hjälpa Clichy idag. Chelsea har naturligtvis kollat in denna svaghet och kommer att satsa hårt på honom. Almunia kommer ju att tappa in bollar så det gäller att undvika inlägg och hörnor och allt annat som rör sig mot Almunia.

Viader diskuteras det lite om att vi ska erbjuda Cesc ett nytt fett kontrakt. Ok, det kan vi ju göra men om skon klämmer någonstans för Cesc tror jag inte det handlar om pengar. Men visst, vill han ha pengar så ge honom det.

Laget:

               Almunia
Sagna-Gallas-Vermaelen-Clichy
                Song
           Cesc Nasri
Walcott                  Rosicky
              Arshavin

Nu hade jag verkligen velat se Bendtner eller Diaby eller heslt båda på plan men tyvärr blir det väl inte så. Vi får se. Visa lite mod nu Arsenal och Arsene.

Gunners!!

//swearse             

1 comment: