Welcome to

Welcome to

Monday, May 31, 2010

En tidnings heder i riskzonen

Daily Star sätter sin heder på spel när de basunerar ut att Joe Cole är kalr för Arsenal. Det är den enda källan vi har som hävdar detta och faller det faller såklart tidningen trovärdighet. Det är en sak att basunera ut rykten men att hävda att en affär är en done deal är något annat. Själv förstår jag inte riktigt vad vi ska med Joe Cole då vi redan har Nasri, Arshavin, Rosicky, Diaby, Fabregas som slåss om rollen som offensiv mittfältare. Å andra sidan passar Cole väl in på en Wengervärvning. Teknisk, ung och gratis. Förutom det lilla hindret att han spelar för Chelsea är Joe Cole en bra spelare så visst varför inte. Vi får väl se vad som händer med ryktet för Daily Star.

Då media tröttnat på att rapa ryktet om Cesc gång på gång på gång på gång och fabricera nya artiklar så koncentrar de nu sig på att sprida rykten om eventuella ersättare till Cesc. Det känns som om det kommer att bli en lång sommar.

För att hantera tristess och ryktesgödsling så har jag bestämt mig för att verkligen gå in för VM. Jag ska läsa mycket, njuta mycket och säkert skriva en hel del om VM. Inte för att det är så jävla superspännande egentligen utan för att jag inte ska drunkna i Cesc-gate i sommar får man helt enkelt byta fokus till något vettigt dyker upp.

Faktum är dock att imorgon öppnar transferfönstret och kanske kanske kanske börjar det hända grejer. Men förbered er på en tajtig, lång men dock en VM-sommar.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment