Welcome to

Welcome to

Sunday, July 18, 2010

Äntligen fotboll, men tror ni vi slipper Cesc?

Arsenal spelade fotboll igår och vi spelade tydligt samma 433 system. Innan jag går in på matchen som antagligen alla vet slutade 4-0 till Arsenal så ska jag kommentera Wengers kommentarer efter matchen. Han svarade på frågor om Cesc och sa mer eller mindre precis som vi supportrar har sagt nu. Fuck off Barca, vi är trötta på er. Han påpekade också att vi fortfarande tittar på defensiva alternativ vilket borde innebära en mittback och en målvakt. Han var inte heller avvikande gällande Cole men jag vill inte länge ha honom. Det är uppenbart att Joe Cole spelar ut åtminstone Tottenham, Arsenal och Liverpool (troligen fler) mot varandra. Han vill bara ha pengar och för mig är det inte ok att signa bara för högsta lönen så jag tycekr vi skiter i Cole. Låt honom suga pengar ur nån annan. Han är för mig nu en legosoldat och en ultra-cunt. Jag hoppas vi slipper honom.

Wenger bekräftade också att Silvestre och Gallas lämnar vilket var givet. de som vill vara konspiratoriska kan också konstatera att Almunia som var uttagen inte spelade och kanske försvinner. Det hade varit skönt.

Matchen då.

Vi vann såklart och det är inte mycket att säga om efterom det var en tidig match på säsongen och vi spelade med mycket unga spelare. Wilshere var bra, JET var lika bra och Simpson giftig. Men gemensamt för dom tre är att risken är att det blir knepigt för dem när tempot höjs. Det är dock härligt att se Wilshere vrida, vända och välja udda alternativ.

Koscielny spelade första halvlek och blev aldrig riktigt testad men klart är att han vekrligen behöver bulka upp sig för att funka i Premier League. Som det ser ut nu är det Djorou och Vermaelen som bör spela. Men jag skulle helst vilja ha en till som back-up. Djorou var igår dock exakt den "inga-fingar-emellan-back" som vi saknar. Han och Vermaelen skulle kunna bli riktigt grymma i mitten. Vi får hoppas på det.

Frimpong gjorde en intensiv och härlig första halvlek. Speciellt en brytning vi kanten av eget straffområde var helt hysterisk.

3:e målet var ett riktigt härligt ryskt klapp-klapp spel. Grymt, typiskt Arsenal.

Chamakh fick vi se i andra och han spelade som en klassisk target och gjorde det riktigt bra. Det såg mycket intressant ut. Ungefär som Bendtner med en bra första touch. Frågan är var alla våra offensiva spelare ska få plats men ett överflöd kan väl vara gott att ha när skadorna ramlar över oss.

Negativt var att varken Henderson eller Barazite dög till nånting. Jag tror at för en spelare som Barazite måste det snart vara slut. Han har spelat massor av matcher i många år i de bakre leden i Arsenal. Men det ser inte ut som om han blir något vidare.

Men det var underbart att se fotboll. De nya ansiktena kan bli spännande, framförallt Chamakh. Förhoppningsvis ramlar det in nån spelare till snart. VI behöver en mittback. Campbell kanske räcker men helst nån gigant. Och såklart en målvakt.

Sådär. Match igen om 4 dagar tror jag. Gött gött gött.

Gunners!!

//swearse

1 comment:

  1. skönt att se en heltaggad Swearse vid tangenterna igen!

    ReplyDelete