Welcome to

Welcome to

Sunday, July 25, 2010

Djourou + lite annat shit

Johan Djourou pratar på hemsidan om sin säsong. Vilket leder till både glädje och oro. Oro av den anledning att han fortfarande inte vet hur hans knäskada ska regaera på flera matcher. Vilket i så fall skulle lämna oss med Veramelen och Koscielny som mittbackar. Med andra ord katastrof. Det kommer fler backar. Allt annat är ett mysterium. Glädje kan man känna för att Djourou nämner aggressivitet som en svaghet i Arsenal som han kan täppa igen. Och det kan vi verkligen behöva. Kanske är det just aggressivitet (jävla svårt ord att skriva) som behövs i Arsenal. VI har vid massor av tillfällen backat och backat och backat och pang. Oj, nån sköt. Aggressiva backar som skrämmer forwards hade varit gött att ha. Spelare som Gallas har förlitat sig för mycket på rutin och istället för att attackera har han försökt lista ut vad som ska hända och vid allt för många tillfällen misslyckats.

Igor Akinfeev länkas ihop med Arsenal men läser man artikeln så framgår det att det bara är en journalist som ställt frågan till Akinfeev och att det egentligen inte finns något bevisat intresse. För övrigt länkas vi även med Stekelenburg och fortfarande Schwarzer men jag börjar tyvärr tvivla på att det kommer att hända något på keeperfronten. När det gäller mittbackar så har jag läst artiklar om Mertesacker och framförallt Jagielka. Jag har också läst flertalet fans som är oerhört begeistrade av Jagielka. Jag måste själv säga att jag är en aning förvånad över denna entusiasm gällande honom men det är kanske jag som har underskattat honom. Men jag tror personligen att för de 15m£ det talas om borde det finnas bättre spelare. Men som sagt. Just nu är det bra med de flesta mittbackar vi kan skrapa ihop, vilket är tragiskt i sig.

Well, thats about it for today. Och imorgon har vi förhoppningsvis nya spännande saker att ta tag i.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment