Welcome to

Welcome to

Thursday, July 29, 2010

In och ut.....trevligt eller?

In: Chamakh
     Koscielny

Ut: Eduardo
     Merida
     Gallas
     Silvestre
     Senderos
     Campbell

Tro mig. Det är med glädje jag ser ryggen på Gallas och Silvestre. Det är med viss sorg jag ser ryggen på Eduardo och Senderos. Det är med relativ förståelse jag ser ryggen på Merida och Campbell. Campbell måste ju spela för att det ska vara nån mening att fortsätta. Merida had eingen plats i Arsenal och får prova lyckan nån annanstans. Kontentan är dock att vi har fölorat 4 mittbackar och då ska det poängteras att det var där vi hade tunnt i slutet av förra säsongen. Vi har ersatt med en. Alltså, för mig skulle det bara vara parodi om vi slutar så. Jag skulle till och med kunna sträcka mig till att överväga engagemanget i Arsenal FC om man låter 4 backar lämna och ersätter med en. Om så är fallet för klubbens ledningen mig som supporter bakom ljuset, de ljuger rent ut om ambitioner och gör inte hälften av vad de kan för att stärka klubbens position förutom på finansmarknanden. Jag vill bara ha det sagt att jag skulle se det som ett stort hån mot alla Arsenal-fans om inga fler backar kommer. Jag skulle till med påstå att Arsenal är samma hycklande klubb som Barca. Barca beter sig som vidriga svin men vinner, Arsenal beter sig som en svärmorsdröm men försöker inte ens utmana.

Kom dock ihåg att det inte är slut ännu. Jag har fortfarande hoppet kvar för att det ska hända något. Men liksom Magnus Falk på SvenskaFans så börjar jag tvivla på att Arsenal och Wenger verkligen har koll på vart de styr skutan just nu. Det ryktas som vanligt runt lite löst om spelare som är på väg. Det är bara en dag kvar till Emirates Cup och även om jag inte tror det så vore ju det mest lämpliga att ha de nya spelarna tillgängliga för den turneringen. Det känns inget vidare.

Vad vi inte behöver ora oss för är de nya reglerna kring endast 25 spelare i truppen. Man får högst ha 17 icke-egna produkter. Men i Arsenals fall räknas Denilson, Clichy, Bendtner, Fabregas, Song, Wilshere, Ramsey, Gibbs som egna produkter. Dessutom får man spela hur många under-21 spelare som helst vilket innefattar bland annat Walcott, JET, Lansbury, Nordveit, Frimpong osv. Vi kan alltså slappna av och spela med det gäng vi har. Däremot tycker jag det hade varit intressant att se hur lag som Chelsea och City reder ut dessa regler. Framförallt City skulle jag säga. Kanske kan även Liverpool får lite knepigt här men det låter jag vara osagt eftersom jag har dålig koll där. Men City kan jag verkligen inte förstå hur de ska kunna få fram 7 av 25 som egna produkter i den gigantiska trupp av köpegods de har till förfogande. Det måste bli oerhört komplicerat.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment