Welcome to

Welcome to

Wednesday, July 21, 2010

Inför Sturm Graz

Idag är det match igen. Först vill jag bara kommentera Xavis kommentarer om att flytten till Barca för Cesc är oundviklig och att Cesc är på Arsenal på lån. Även om Barca ratade honom och nu inte har råd med honom. Här är kommentaren gällande Xavis kommentar: Idiot. Jävla idiot.

Såklart vet jag inte ett jota om Sturm Graz som vi möter ikväll men det ska hur som helst bli spännande att se Arsenal spela. Österrikevistelsen brukar alltid indikera vilka spelare som ska vara inblandade i år av de unga, samt ganska tydligt vilket spelssytem och hur det ska användas. Samtidigt vet vi att spelarna pressas hårt fysiskt i Österrike och att de därför ser ganska tunga ut i många av situationerna. Vill man se bilder från träningen kan man göra det här. Det vi kan konstatera är att grabbarna från Frankrike är tillbaka, samt Vela, Song och Eboue. Det betyder att de enda vi saknar nu är Cesc och Van Persie. Plus att Almunia och Eduardo antagligen håller på med andra saker. Det står att Almunia är med i truppen men jag har inte sett honom. Vi får se.

Goonertalk har en eventuell laguppställning  men det är naturligt väldigt svårt att veta. Det är ju en intressant startuppställning, framförallt med Djourou och Vermaelen i mitten. Frågan är om Wenger väljer att ställa upp ett "första-val" eller om han blandar i halvlekarna precis som mot Barnet. Vi får se ikväll.

Det är inte mycket att säga om kvällen match. Förväntningarna på resultatet är mer eller mindre obefintliga, det enda som är intressant är att se hur spelarna ser ut, vilka kombinationer man använder och vilka spelarna som verkar imponera mer eller mindre från förra året.

Själv ska jag på trav idag. Jag hatar trav men nån har sagt att det vankas solstolar, bärs och trevligt sällskap så det är väl bara att knata dit. Jag undrar om min son gillar trav.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment