Welcome to

Welcome to

Sunday, July 11, 2010

VM-final

Hur mycket man än vill fokusera på Gunners så är det svårt en sån här dag då det spelas VM-final. VM kanske inte är så attraktivt alltid men en final är alltid en final. Ikväll möts Spanien och Holland. Mitt önskemål hade varit att Holland vinner. Inte för att jag föredrar dom egentligen men för att jag är så trött på Barcaspelarnas Cesc-besatthet att jag inte längre önskar dem något gott i livet. De har förbrukat min empati så att säga. Nu säger dock huvudet att Spanien kommer att vinna rätt klart eftersom jag inte på något sätt kan se hur Mathijsen, Van der Wiel. Ooijer och Van Bronckhorst ska kunna hantera Spanien. Det kanske inte blir exakt dom men det ser inte bättre ut hur de än gör. Så risken är rätt stor att även om De Jong och Van Bommel fular så extremt mycket de bara kan så kommer nog Spanien att göra ett par baljor. Och jag tror inte Holland gör ett par baljor på Spanien. Alltså vinner Spanien men hoppet står till Holland.

Arsenal då. Ingeting egentligen. Le Grove påpekar liksom jag att vår värvning Koscielny är en polsk mittback som gjort en säsong i Ligue 1 och är kanske av den anledningen inte garanterat den gigant vi önskar oss i mittlåset. Mer erfarenhet på den fronten hade varit att önska.

Joe Cole ryktas fortfarande omkring och jag undrar om han inte behöver bestämma sig snart. Jag tror vi erbjudit honom ett kontrakt med sämre betalning än det Spurs har gett honom. Dock inser han ju att det är kört när det gäller trevlig fotboll i ett pissgäng som Spurs men han är också kåt på stålar och vet därför inte hur han ska göra. Om detta är sanning så önskar jag honom ett långt liv i helvetet hos Spurs. Spelare som väljer mellan Arsenal och Spurs har inget hjärta och har inte förstått grejen, då vill jag inte ha dem.

Cesc-storys surrar såklart runt varje dag och man vet inte hur det ska går. Själv vet jag inte heller. Cesc är en fantastisk fotbollsspelare men vill han inte spela i Arsenal så ska han inte göra det heller. Han är inte skyldiga oss något och vill han lämna tycker jag han ska få det, till vettigt pris förstås. Den största anledningen till att jag tycker så är nog att man inte pallar med en sån här hysterisk Cesc-sommar igen nästa år. Så casha in, ersätt och så kan vi gå vidare.

Van den Gunnerinnen!!!!!

//swearse

No comments:

Post a Comment