Welcome to

Welcome to

Tuesday, July 20, 2010

Det luktar flyttar

Hej hej

Idag har det börjat röra lite på sig. Det sägs att Eduardo inte följt med resten av truppen till Österrike och att hans deal med Shaktar är mer eller mindre klar. En offentlig presentation är att vänta snart. Jag fick förklarat för mig att Shaktar är fyllt av brasilianare och kroater. Det kan ju förklara varför en kroat med brasilianskt ursprung väljer Shaktar. Flyttar Eduardo så gör han det med respekt. Han försökte men det funkade inte. Tacka Taylor för det.

Cole skrv på för Liverpool vilket innebär att det är de som betalar honom bäst. Varför skulle annars en spelare välja att spela i ett lag utanför Champions League. Jo, förresten. Han ville ju ha speltid också. Det är han inte garanterad i Arsenal där han skulle konkurrera med Nasri, Diaby, Fabregas, Arshavin, Walcott och Van Persie i första hand. Dock säger jag inte att han är en dålig spelare Liverpool blir farliga med Torres på topp, Gerrard bakom och så Cole och Kuyt på kanterna. Det blir giftigt och vi är nu åtminstone 6 bra lag i toppen av Premier League. Det hettar till nästa säsong.

Sol Campbell åker nu på bröllopsresa och det senaste jag har hört är att det blir Sunderland för honom. En på ett visst vis förnuftigt val. Ska man spela 2 år till på gamla dagar så vill man göra det ordentligt. I Arsenal hade han varit 4:e val idag och kanske 5:e valet en annan dag så jag förstår honom även om jag tycker han vore skyldig Arsenal det eftersom vi gav honom fotbollslivet tillbaka efter att han gått bort sig hos oss och sen hos Notts County.

Tyvärr är det bara folk på väg bort och väldigt få på väg in. Silvestre, Gallas, Eduardo, Campbell och Merida försvinner. Hittills har vi tagit in Chamakh och Koscielny. Det går inte ihop sig kan man säga så jag förväntar mig vidare resultat på den fronten.

Imorgon är det match igen. Det är härligt det.

Gunners!!

//swearse

1 comment:

  1. http://www.fifa.com/worldfootball/clubfootball/news/newsid=1276268.html?cid=rssfeed&att=


    Lite nyheter från fotbollsvärlden. Nu har "Mas que un club" blivit just det genom att ha FIFA i ryggen. Pinsamt!
    Cuntalunia a.k.a. terrorister!

    ReplyDelete